کنسرت کُر کودکان سوریه

© AP Photo / Alastair Grantگروه کر
گروه کر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بچه هادر باره صلح، شادی زندگی آواز می خوانند.

 گروه کُر Cœur-Joie که از 114  کودک از دمشق  تشکیل شده است  در باره صلح و عشق  در چند کیلومتری  انفجارات و  آتشباری ها آواز می خواند.

 دوازدهم ماه مارس  سال 2016 میلادی  کلیسای  « نوتردام د شام» (Notre Dame des Champs) درهای  خود را به روی فرانسوی هایی باز کرد  که برای شنیدن آواز بچه های سوری آمده بودند.  شبی مملو از  زندگی و احساسات عمیق.

 بنجامین بلانشار ، دبیر کل سازمان «  مسیحیان شرق»  یکی از مبتکرن این سفر هنری  در مصاحبه با رادیو « سپوتنیک»  در باره این ایده چنین گفت:  ایده این پروژه  23 ماه  دسامبر سال 2014 میلادی  شکل گرفت.  تعداد ما — داوطلبان فرانسه 8 نفر بود  که برای برگزاری جشن  کریسمس به دمشق رفتیم.  از ما برای شرکت در جشن کریسمس به کلیسای  «مریم مقدس» دمشق  دعوت کردند  که در فاصله چند صد متری از خط جبهه  در نزدیکی محله « جوبار» قرار دارد که در دست  تروریست هاست.  ما در این مهمانی شرکت کردیم و بچه های سوری ما را شگفت زده کردند.  حدود 200-150 بچه  که در باره  شادی، صلح  و  عشق آواز می خواندند. آنهم در زمانی که  کمی دورتر از دیوارهای کلیسا صدای افتادن توپ ها بر سر مردم غیر نظامی شنیده می شد.  پس از کنسرت من با  کشیش Zahlaoui)) و Claudia Touma رهبر گروه کُر صحبت کردم:. آنها از من پرسیدند: آیا امکان سازماندهی سفر هنری بچه ها به فرانسه وجود دارد؟

15 ماه بعد، 15 ماه کار  شدید در دمشق و پاریس و بیروت  این آرزو عملی شد. 150  کودک سوری  وارد پاریس شدند. در بین آنها  بچه های مسیحی هستند که آواز می خوانند و  نوازندگان مسلمان. همه آنها در باره  صلح، شادی  زندگی  آواز می خوانند.  آنها به  فرانسه آمدند تا این پیام  دوستانه و  شاد را به  فرانسوی ها بدهند».

 صدها نفر برای شنیدن گروه کُر به کلیسا رفتند که ترانه هایی به زبان عربی و فرانسه  می خواندند. آنها سوریه دیگری را به ما نشان دادند —  سوریه ای بدون  جنگ  و بحران بی پایان — سوریه ای که آواز  شادی و  صلح و عشق می خواند.

گروه کُر  بچه های  سوری پس از آخرین کنسرت در روز 25 ماه مارس به دمشق برخواهد گشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала