سقوط هواپیمای مسافربری در جنوب روسیه؛ 62 کشته

© Flickr / Woodys AeroimagesFlyDubai Boeing-737-800
FlyDubai Boeing-737-800 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک فروند هواپیمای مسافربری که از دوبی عازم روسیه بود در جنوب این کشور سقوط کرد و همه 62 سرنشین آن کشته شدند.

وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرد این هواپیمای بوئینگ 737-800 ساعت 3 و 50 دقیقه بامداد شنبه به وقت محلی در فرودگاه شهر «روستوف- آن- دان» در جنوب روسیه سقوط کرده است.

به گفته مقامات روسیه، این هواپیما حامل 55 مسافر و 7 خدمه بود که همگی در این سانحه کشته شدند.

شرکت هواپیمایی «فلای دوبی» امارات متحده عربی روز شنبه گفت در حال بررسی علت سقوط این هواپیما است.

این شرکت هواپیمایی در صفحه فیس بوک خود نوشت: «ما از سانحه پرواز ال‌زی 981 از دوبی به روستوف آن دان مطلع شدیم. ما در حال بررسی درباره جزئیات این سانحه هستیم.»

خبرگزاری ریانووستی به نقل از ویکتور یانوتسنکو یکی از مقامات وزارت امور اضطراری روسیه گزارش داد: «متاسفانه آنها همگی کشته شدند.»

براساس این گزارش، این هواپیما پس از آنکه در تلاش اول نتوانست در فرودگاه به زمین بنشیند، در تلاش دوم برای فرود آمدن دچار سانحه شد.

به گفته یکی از مقامات محلی، اکثر مسافران این پرواز روسی بودند.

در همین حال یکی از مقامات وزارت امور اضطراری روسیه به شبکه خبری روسیه 24 گفت: «سه خارجی در فهرست پرواز این هواپیما بودند اما این اطلاعات نیازمند بازنگری است.»

ژانا ترکوهوا مشاور وزیر حمل و نقل روسیه به شبکه‌های محلی گفت دلیل احتمالی این حادثه اشتباه خلبان و وضعیت جوی نامناسب بوده است.

به گفته مقامات محلی، در زمان این حادثه باد شدیدی در منطقه روستوف آن دان می‌وزید و این هواپیما در 250 متری نقطه آغاز باند فرودگاه سقوط کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала