بهترین روش ترک سیگار

© Fotolia / Ivanmateevترک سیگار
ترک سیگار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترک سریع سیگار موثرتر از ترک تدریجی است.

متخصصان بریتانیا،  نویسندگان مقاله ای در مجله Annals of Internal Medicine به این نتیجه رسیدند که  سیگاری ها  که بتدریج مقدار  کشیدن سیگار را کم می کنند در مقایسه با افرادی که  سریع و یکدفعه سیگار را کنار می گذارند  از شانس کمتری در رهایی از این بلا برخوردارند.

نیکلا لیندسون  هاولی  و همکاران وی  از 697 سیگاری  داوطلب  دعوت کردند در یک آزمایش  شرکت کنند.  آنها را به دو  دسته تقسیم کردند.  به هر دو گروه پیشنهاد شند از کشیدن سیگار خودداری ورزند.  اعضای گروه اول بلافاصله از کشیدن سیگار خودداری   ورزیدند و اعضای گروه دوم طی  دو هفته  میزان سیگار را کم کردند.  همه  دسترسی  یکسانی به  آدامس های سیگاری  و پلاسترهای نیکوتین داشتند. پس از این آزمایش متخصصان طی 6 ماه از داوطلبان سوال کردند تا چه اندازه  ترک سیگار بدین شکل نتیجه داشته است و  غلظت مونکسید کربن در  تنفس  داوطلبان را اندازه گرفتند.

معلوم شد که پس از 4 هفته 49 نفر از گروه اول  ترک سیگار کردند. در بین افرادی که به تدریج  از کشیدن سیگار خودداری ورزیدند، این شاخص 39نفر بود. البته متخصصان  هشدار می دهند که  نتایج آنها اصولا در رابطه با کسانی  اعمال شده است که مایل به ترک سیگار  در اسرع وقت بودند.  شاید برای افراد دیگر  ترک تدریجی سیگار مناسب تر باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала