نابودی نیم میلیون نفر از ساکنان جهان

© Sputnik / Vladimir Astapkovichزمین و انسان
زمین و انسان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تغییر اقلیم باعث مرگ زودتر از موعد بیش از 500 هزار نفر در سال خواهد شد.

گروهی از  متخصصان تحت رهبری پیتر  ساربورات از آکسفورد  تحقیقاتی به انجام رساندند  که نشان داد  تا اواسط قرن،  تغییر اقلیم باعث  مرگ زودتر از موعد  بیش از 500  هزار نفر در سال خواهد شد. گرم شدن اقلیم باعث آن خواهد شد که ساکنان زمین به استفاده از  مواد غذایی غیر سالم  رو آورند که این امر به سلامتی آنها آسیب خواهد رساند.  دلیل دیگر این مرگ و میر  بیماری های  عفونی خواهد بود.

تغییر اقلیم   علت اصلی بروز سیل، خشکسالی  و دیگر پدیده ها از این نوع خواهد بود. اینگونه پدیده های طبیعی  تغییراتی در فهرست غذایی ساکنان  به وجود خواهد آورد — کاهش میوه و سبزیجات. به نوشته « گاردین» حتی جزئی ترین تغییرات در  وهله اول باعث  مرگ دهها  و صدها هزار نفر خواهد شد. 

این تغیرات می تواند کمبود مواد غذایی دیگر را نیز  دربر داشته باشد. به عنوان مثال اگر در چین  هر صد سال کمبود برنج به ثبت  رسیده است،  بر طبق بدترین سناریو  هر 4 سال یکبار  چین با کمبود برنج مواجه خواهد شد.

بهر حال به گفته متخصصان میزان متوسط کالری  برای هر نفر تا سال 2050  تا 3,2 درصد کاهش خواهد یافت، استفاده از  میوه و سبزیجات تا 4 درصد  و گوشت قرمز هفت دهم درصد.

محققان امیدوارند  که کاهش پخش گاز کربن به هوا  و کار روی  افزایش  تولید میوه و  سبزیجات قابل دسترس برای مردم  ممکن است مانع از  اجرای این سناریوی  غم انگیز  شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала