رسانه: مرزهای ناتو در مقابل روسیه آسیب پذیر است

© Photo / NATOШтаб-квартира НАТО в Брюсселе
Штаб-квартира НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان نظامی برجسته ناتو از جمله یاپ د هوپ اسخفر، دبیر کل اسبق این اتحادیه نظامی معتقدند ناتو به خاطر کمبود بودجه ارتش اروپایی قادر به تامین امنیت در مرزهای خود با روسیه نیست.

به نوشته روزنامه "فایناشنال تایمز" امروز کارشناسان گزارش خود درباه و.ضعیت مرزهای شرقی ناتو را در مقر این اتحادیه ارائه خواهند داد. این روزنامه معتبر از برخی از جزئیات این گزارش اطلاع پیدا کرده است.
"فایناشنال تایمز" می نویسد:" ارتش های بسیاری از اعضای کلیدی ناتو دچار کمبود بودجه هستند. از 31 بالگرد Tiger ارتش آلمان فقط 10 بالگرد قادر به بلند شدن فوری هستند. از 406 دستگاه نفربرزرهی Tiger فقط 280 دستگاه از امادگی رزمی برخوردار هستند. بسیاری از اعضای ناتو برای تقویت مرزهای شرقی این اتحادیه به اندازه کافی فعالیت نمی کنند".
"فایناشنال تایمز" در ادامه خاطرنشان می سازد:" رزمایش کشور های عضو ناتو در مقایسه با رزمایش های روسیه کمرنگ هستند. بزرگترین رزمایش ناتو در سال 2015 با حضور حدود پنج هزار سرباز و 300 دستگاه ماشین نظامی انجام شد. اما رزمایش "سنتر2015گ در روسیه 95 هزار سرباز و بیش از 7 هزاز دستگاه ماشین نظامی را بسیج کرد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала