تد کروز: اگر امریکا اسد را سرنگون کند، داعش در سوریه به حکومت خواهد رسید

© AP Photo / David GoldmanКандидат в президенты США от республиканской партии Тед Круз
Кандидат в президенты США от республиканской партии Тед Круз - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تد کروز، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری امریکا اعلام کرد ایالات متحده باید توجه خود را معطوف نابود سازی گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) کرده و به خاطر سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مبارزه نکند.
کروز معتقد است باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا  و هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت هنگام سرنگونی معمر قذافی، رهبر لیبی در سال 2011 چنین "اشتباه فاجعه باری " را مرتکب شده اند. وی گفت." ما با سرنگونی دولت لیبی ، این کشور را به تروریست های اسلام گرای رادیکال دادیم". نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری امریکا خاطرنشان کرد نظامیان این کشور باید به جای تلاش برای سرنگونی دولتها در خاور نزدیک ، توجه خود را معطوف دفاع از آمریکا و دفاع از منافع امنیت ملی ایالات متحده کنند.
تد کروز افزود اکنون اوباما ، هیلاری کلینتون و همچنین تعدادی از شخصیت های جمهوری خواه از ضرورت سرنگونی اسد سخن می گویند.  نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری امریکا در دنباله گفت:"اسد آدم بدی است اما اگر ما اسد را سرنگون کنیم، داعش سوریه را تصرف خواهد کرد و این برای آمریکا بازهم بدتر خواهد بود".
به گزارش خبرگزاری "ریا نووستی"، تد کروز اظهار داشت:" ما باید به جای دخالت در جنگ داخلی، توجه خود را معطوف دشمنان امریکا کرده و داعش را بطور کامل نابود کنیم".
برنی ساندرز، نامزد سوسیالیست و تاحدی دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان آمریکا با موضع کروز در این مسئله موافق هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала