نیویورک تایمز: عملیات هوایی روسیه در سوریه بطورغیرمنتظره مؤثر بوده است

© Photo / Sukhoi CompanyРоссийский истребитель Су-35
Российский истребитель Су-35 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عملیات نیروی هوا ـ فضای روسیه در سوریه بطور غیرمنتظره ای ثمربخش و مؤثر بوده و ممکن است این امر به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه امکان دهد کنترل خود را بر مهم ترین شهرهای این کشور احیا کند.

در مقاله منتشره در سایت روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز"، ضمن بیان این مطلب گفته می شود:" عملیات نظامی روسیه جریان درگیری را که طی چند سال در واقع در حالت بن بست قرار داشته، تغییر داده است. ابتکارعمل بطور غیر منتظره ای به دست اسد و متحدان وی افتاده و شورشیان مورد حمایت امریکا در حال فرار هستند".

عملیات نیروی هوا ـ فضای روسیه در سوریه در داده نمایی آنلاین اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
عملیات نیروی هوا ـ فضای روسیه در سوریه در داده نمایی آنلاین "اسپوتنیک"
طبق ارزیابی "نیویورک تایمز"، جان کری، وزیر خارجه امریکا در رایزنی های بین المللی قریب الوقوع دارای "اهرم های بسیار ضعیفی برای تاثیر گذاری خواهد بود".
به گزارش "نیویورک تایمز" با استناد به اطلاعات مقامات رسمی امریکا ، روسیه بسیاری از راه های مورد استفاده سازمان سیا برای مسلح کردن شبه نظامیان را مسدود کرده است.
روزنامه امریکایی خاطرنشان می سازد واشینگتن در سوریه در برابر "یک دو راهی استراتژیک" قرار گرفته که در رابطه با آن است که عملیات نیروی هوا ـ فضای روسیه در سوریه بطور غیرمنتظره ای ثمربخش و مؤثر بوده و به بشار اسد کمک کرده کنترل خود را بر شهرهای مرکزی این کشور احیا کند که برای حفظ حکومت وی اهمیت دارد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала