دیدار دکتر ولایتی با اعضا کمیته بین الملل دومای روسیه

© AP Photo / Ebrahim Norooziدکتر ولایتی در دیدار نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور سوریه: تبادل همه جانبه و گسترده در تمامی زمینه ها
دکتر ولایتی در دیدار نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور سوریه: تبادل همه جانبه و گسترده در تمامی زمینه ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با رییس و اعضا کمیته بین الملل دومای روسیه روز سه شنبه 13 بهمن ماه دیدار و در خصوص همکاری های دو جانبه و منطقه ای تبادل نطر کرد.

در ابتدای این دیدار پوشکوف رییس کمیته بین الملل دوما صمن خوش امدگویی به دکتر ولایتی و هییت همراه و نقش و جایگاه دکتر ولایتی در جمهوری اسلامی ایران نقطه نطرات خود را در خصوص مسایل دو جانبه و منطقه ای بیان کرد.
دکترولایتی در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری ها و ارتباطات دو کشور گفت:سابقه همکاری ها به ویژه پس از پیروزی انقلاب در تاریخ روابط دو کشور بی سابقه است و ما به صورت استراتژیک روابط با شرق به ویژه روسیه را به عنوان نگاه راهبردی مقام معظم رهبری این مهم را به دنبال می کنیم.

Президент РФ В.Путин провел рабочую встречу со спецпредставителем президента Ирана, советником по международным делам А.А.Велаяти - اسپوتنیک ایران
ولایتی مبارزه با تروریسم و حل مسئله سوریه را با مقام روسی مورد بحث قرار داد
مشاور مقام معطم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد:همانگونه که ریاست محترم کمیته بین الملل دوما هم تاکید کردند باید گفت که دو کشور منافع بلند مدت و استراتژیک داشته و البته تهدیدات مشترکی را هم دارند.
وی افزود:یکی از نمونه ها و مصادیق منافع مشترک ایران و روسیه در موصوع سوریه هست که پیروزی در این میدان بسیار حیاتی بوده و می تواند منافع و تمامیت ارضی کشورهای منطقه مانند عراق و ترکیه را تامین و ثبات و صلح در منطقه راتامین نماید و افراط گرایی منطقه در حال گسترش به اسیای مرکزی و غرب چین می باشد که همکاری های دو طرف می تواند در این زمینه نقش افرینی داشته باشد.
دکتر ولایتی در ادامه تصریح کرد:مسیر همکاری های بلند مدت و استراتژیک دو کشوربازگشت ناپذیر بوده و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در همه زمینه ها حمایت ها و همکاری های خود را افزایش دهند.
دکتر ولایتی با اشاره به همکاری های ایران و روسیه حتی در دوران تحریم ها در زمینه های مختلف هسته ای،دفاعی و اقتصادی گفت:سفر رییس جمهور ایران به کشورهای ایتالیا و فرانسه سفر رییس جمهور چین به ایران را در هفته های اخیر مشاهده کردیم که در دوران پسا تحریم در حال گسترش بوده اما رابطه ایران و روسیه درازمدت و استراتژیک بوده و دو طرف در این زمینه اهتمام جدی داشته و باید گام های عملی را پیگیری نمایند و حجم روابط به ویژه در حوزه های اقتصادی باید افزایش داشته باشد که زمینه های آن فراهم شده است.
Главный советник верховного лидера Ирана аятоллы Хаменеи Али Акбар Велаяти - اسپوتنیک ایران
دکتر ولایتی در دیدار نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور سوریه: تبادل همه جانبه و گسترده در تمامی زمینه ها
دکتر سنایی هم در این دیدار ضمن تشکر از برنانه ریزی برای برگزاری این نشست گفت:دکتر ولایتی از شخصیت های برجسته و تاثیرگذار در ایران هستند و با سابقه طولانی در حوزه بین المللی به عنوان فردی شناخته شده همیشه از گسترش همکاری های روسیه و ایران حمایت می کنند و حتما می توانند در گسترش روابط تاثیر گدار باشند و امیدواریم با اهتمام دو دولت و حمایت های روسای جمهور دو کشور، این روند بیش از پیش ادامه یابد.
دکترسنایی سفیر ایران در روسیه ،دکتر فروزش و ملایک معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک ،چگنی زاده استاد دانشگاه و شوری کارشناس روسیه در این جلسه حضور دداشتند و نقطه نظرات خود را در زمینه های مختلف بیان نمودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала