جانوران محبوب سال گذشته

© Sputnik / Vitaliy Ankovدوستی بزی به نام تیمور و ببری به نام آمور در پریموریه روسیه
دوستی بزی به نام تیمور و ببری به نام آمور  در پریموریه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماجراهای عاشقانه، رکوردهای جهانی و تعقیب و گریز شگفت انگیز.

وقتی تأثیر منفی اخبار سیاسی و اقتصادی  زیاد می شود، جانوران باید وارد میدان عمل شوند تا  کمی از شدت  این  تأثیرات  منفی بکاهند. ماجراهای عاشقانه،  رکوردهای  جهانی و تعقیب و گریز شگفت انگیز. شما را با  بهترین خبرها در اینباره آشنا می کنیم.

آمور و تیمور

 این ماجرای  عجیب و بامزه   26 ماه نوامبر  در  پارک  پریموریه  واقع در خاور دور روسیه  اتفاق افتاد.  در آن زمان بزی به نام تیمور را برای  خوردن  ببری به نام آمور   در محل زندگی ببر رها کردند.  به دلیلی،  حیوان وحشی  به  بز بی دفاع حمله نکرد.  برعکس، به قول روس ها،  یک ارتباط دوستانه واقعی بین آنها شکل گرفت.  همانطور که اغلب بین  دوستان اتفاق می افتد، آمور و تیمور بعد از مدتی باهم دعوا کردند — بز حتی یک روز برفی  ببر را  از پناهگاه خود  بیرون انداخت. متخصصان  و جانورشناسان  می گویند که این حسن همجواری  زیاد طول نخواهد کشید. فعلا آنها  با دقت تمام بر  سرنوشت این جانوران نظارت می کنند.  بزودی می توان با کمک  16 دوربین بصورت مستقیم  بر روند زندگی آمور و تیمور نظارت کرد.

دیزیل و دوبرینا

سگ آوچارکا به نام دیزل از اولین روز تولد در  پلیس فرانسه خدمت می کرد.  دیزل در سن هفت سالگی  هنگام انجام عملیات ویژه  خنثی کردن تروریست ها  در « سن — دِنی»  در  حومه پاریس کشته شد.   تروریست انتحاری خود را منفجر و  باعث زخمی شدن 5 مأمور پلیس شد.  در شبکه های اجتماعی کاربران  مرگ دیزل را به مأموران پلیس تسلیت گفتند. وزارت کشور  روسیه برای حمایت  و همدردی  با همکاران فرانسوی خود  توله سگ آوچارکای آلمانی  به نام «  دوبرینا» را  به آنها هدیه داد که جای  « دیزل» — سگ  پلیس را خواهد گرفت.

تعقیب لاما ها

این اتفاق  مضحک در آریزون رخ داد.  دو شتر « لاما»  سفید و سیاه  از محل  زندگی خود فرار کردند و  متشنج ترین  تعقیب و پیگرد  « لاما» ها در تاریخ آمریکا رخ داد.  تعقیب آنها 20 دقیقه طول کشید.  در اینترنت همه  جریان  تعقیب  لاماها را تماشا  کردند.  در رسانه ها یکی از اخبار شماره یک شد.

رکورد سگ اسکیت باز

سگی از نژاد  « بولداگ» فرانسوی  به نام « اوتو»  که در پرو زندگی می کند  رکورد جهانی  جدیدی برقرارکرد.  او توانست  با اسکیت از میان پای  30  نفر آدم  رد شود که پشت سرهم ایستاده بودند. عنوان    رکورد رسمی  چنین است:  درازترین تونل  آدمها  که سگ سوار بر اسکیت از آن گذشت».

راکونی به نام فدور

فدور- محبوب ترین راکون در  فضای اینترنت است.  او در خانه ییلاقی در حومه مسکو زندگی می کند  و  در صفحات اینترنت  و شبکه های اجتماعی  ستاره واقعی است.

 

سگ آبی

تابستان سال 2015 میلادی، زیستگاه وارونژ  تصمیم گرفت  دست به یک آزمایش بزند. کارمندان پارک، کلبه ای برای دو سگ آبی  « نوشا» و « چونا» ساختند و دوربینی در آن نصب کردند تا بر  زندگی این دو جانور نظارت کنند.  سگ آبی بیشترین  وقت خود را صرف   نظافت و خواب می کند.

 

گوسفند رکورددار

گوسفندی به نام « کریس» که در « کانبره» زندگی می کند به این دلیل معروف شد که  سنگین ترین و  بیشترین پشم را  داشت.  وزن آن  بیش از 41 کیلو بود که رکورد جدید جهان شد.گوسفند « کریس» طی 7 سال  توانست چنین پشمی را بلند کند.  وزن متوسط پشم  گوسفند معمولی  5 کیلوست و برای زدن آن فقط 3 دقیقه لازم است.  در مورد « کریس» یکساعت  صرف  زدن پشم او شد.

 

فرار از باغ وحش

سیلی که 14 ماه ژوئن  تفلیس را فرا گرفت باعث ویرانی های زیادی شد و باغ وحش تفلیس نیز  از این سیل در امان نماند. تعدادی از جانوران که نتوانستند از قفس های خود فرار کنند کشته شدند. جانوران دیگر  نجات یافتند.  هیپوپاتاموس  و  پنگوئن  از جمله جانورانی بودند که نجات یافتند.  هیپوپاتاموس  60 کیلومتر  را در رودخانه شنا کرد  تا بالاخره  پیدایش کردند.

 

گربه سیاستمدار

گربه ای به نام  « بارسیک»  توانایی آن را در خود یافت  که به سیاست بپردازد  و در مسابقه ماقبل انتخاباتی رئیس شهر بارنائل _(درسیبری)  شرکت کند.  رأی گیری  در گروه اینترنتی « وکانتکته» انجام شد که 90 درصد آراء را بدست آورد. این کاندید پشمالو در چند مصاحبه با رسانه ها شرکت کرد و شعار اصلی  دفتر انتخاباتی خود را  تبلیغ کرد: « عاقل  کسی  است که از « بارسیک»  حمایت کند». شعار دیگر: « فقط موش ها از بارسیک حمایت نمی کنند!». البته گربه « بارسیک» دراین کارزار انتخاباتی  شکست خورد، زیرا  رئیس اداره شهر توسط کمیسیون ویژه ای انتخاب می شود که  رأی خود را به سرگی  دوگین داد.  بهر حال گربه بارسیک  امید خود را از دست نمی دهد و قصد دارد  حزب دمکراتیک  خود را تشکیل بدهد و برای دفاع از منافع روسیه مبارزه کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала