ایران از امریکا تقاضا کرد به خاطر نقض حریم دریایی این کشور عذرخواهی کند

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: آزمایش موشکی ایران ارتباطی با توافق هسته ای ندارد
ظریف: آزمایش موشکی ایران ارتباطی با توافق هسته ای ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از امریکا تقاضا کرد به خاطر قرار داشتن شناور هایش در آبهای ساحلی ایران عذرخواهی کند. این مطلب را دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری "ایسنا"، دریادار علی فدوی افزود: از همان ابتدای کار تماس‌های دیپلماتیک برقرار بود و با آقای ظریف در تماس بودیم و او در جریان قضایا بود و آقای کری نیز با ظریف تماس گرفته بود و درخواست آزادی داشته که آقای ظریف موضع قوی و محکمی داشته و اعلام کرده که آنها در آبهای سرزمینی ما بودند و باید عذرخواهی کنید.
پیشتر روابط عمومی نیروی دریایی سپاه از توقیف دو شناور رزمی آمریکایی و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی این نیرو در خلیج فارس خبر داده بود. در هنگام توقیف این شناورها، ناوگروه هواپیمابر «ترومن» آمریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب‌های بین‌المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است.
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه همچنین یادآور شده بود سرنشینان شناورهای آمریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند.  دریادار فدوی اعلام کرد این ده نفر به جزیره فارسی منتقل شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала