مسنجر با هوش مصنوعی

© REUTERS / Dado Ruvicگوگل
گوگل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روبات می تواند باافراد صحبت کند.

گوگل قصد دارد مسنجری برای  اسمارت فون منتشر کند که علاوه بر دوستان می توان با « هوش مصنوعی» صحبت کرد. « وال استریت ژورنال»    با استناد  به یک منبع مطلع این خبر را منتشر کرد.

برنامه هوشمند « چت —بوت»  قادر است به سوالات کاربر  پاسخ بدهد و  بدنبال اطلاعات  در اینترنت بگردد.  در شرکت گوگول،  از تفسیر این موضوع و زمان  راه اندازی این برنامه و نام آن خودداری ورزیدند.

مطابق با اطلاعات  نشریه آمریکایی، « گوگل»  تحقیقات گسترده ای  در  رشته هوش مصنوعی به انجام رسانده است.  قبلا اعلام شده بود که این شرکت  « روبات»ی را  اختراع کرده است  که می تواند بطور مستقل  با افراد  صحبت کند و به آنالیز  دیالوگ  فیلم های سینمایی بپردازد.  چنین  عملکردی  جزئی از برنامه  مسنجر جدید خواهد بود که یکسال است کارها در این زمینه ادامه دارد.

این برنامه شبیه « مسنجر  تلگرام» خواهد بود که صدها « روبوت» را برای صحبت در باره آب و هوا،جستجوی عکس در اینترنت  اخبار و غیره  پیشنهاد می کند.

بعلاوه مطابق با داده های چندی، « چت — بوت» « گوگل،   با توجه به  اولویت های  کاربر خودآموز خواهد بود. به عنوان مثال، آدرس رستوران هایی  که اکثر غذاهای آن  گوشتی است را به  کاربر گیاهخوار  پیشنهاد نخواهد کرد.

مسنجر قبلی گوگل زیاد محبوب نبود  و  معلوم نیست  برنامه جدید گوگل  تا چقدر محبوب بشود. کاربران از این نوع برنامه ها بیشتر برای  معاشرت با  دوستان  نزدیک خود استفاده می کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала