جشنواره کریسمس سلطنتی

© Fotolia / Сotixدفتر نت
دفتر نت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جشنواره دو سنت باستانی مسیحیت:ارتدکس و کاتولیک را بهم پیوند می دهد.

زمان برگزاری یکی از  زیباترین و شاعرانه ترین  جشنواره ها — جشنواره  بین المللی موزیکال « کریسمس سلطنتی» فرا رسیده است. این فستیوال  به گفته  سازمان دهندگان آن، یادآور ارزش های مشترک  مسیحیت  است که دو سنت  باستانی: شرق — ارتدکس- و غرب — کاتولیک — را بهم پیوند می دهد.  حتی زمان برگزاری این جشنواره (  از 27 دسامبر تا 10  ماه ژانویه سال آینده) پلی است که  کریسمس  گریگوریان را به  کریسمس ژولیان پیوند می دهد.  آثار موزیکال با اجرای نوازندگان  روسیه، سوئیس، سوئد، اسپانیا، ایتالیا و استونی  مطابقت کامل با  عنوان جشنواره دارد.

پنج شهر روسیه — از  اورنبورگ تا  ولادی واستوک در فستیوال  کنونی  (که برای هشتمین بار است برگزار می شود) شرکت دارند.  اما رویداد اصلی  بطور سنتی  در  کلیسای  جامع  « مریم مقدس»  در پایتخت اجرا خواهد شد. بدون شک  این بهترین جا برای  کنسرت های ارگ  و اجرای  آثاری به سبک « میستِری»  که همخوان با  میلاد مسیح است اجرا می شوند.  در سال جاری ارگ  کلیسای جامع  — ساخته  شرکت « Kuhn»  یکی از بزرگترین ارگ های کشور  هنرنمایی خواهد کرد.  ارگ دو سالگرد را برگزار می کند»  دهمین سالگرد حضور خود در مسکو و 60-مین  سالگرد  ساخت آن در  شهر «  بازِل» سوئیس.

همانا به این دلیل در کنسرت های ارگ  جشنواره، جای سوزن انداختن نیست.

یک نگاه گذرا به آگهی جشنواره  نشان می دهد  که نوازندگان مشهور،  انواع  مختلف آثار  در سبک ها و سلیقه های مختلف را اجرا خواهند کرد.  آثاری از « گی بووِه»  آهنگساز سوئیسی اجراخواهند شد. گونار ایدِنستام  ارگ نواز سوئدی هنرنمایی خواهد کرد که به سبک های مختلف  آثار کلیسایی تا  فولک — روک را اجرا می کند.  او می تواند به درخواست شنوندگان دست به بدیهه نوازی بزند.  علاوه بر آن  برنامه «  جشن میلاد  به سبک  «سیمفو جاز»  و قطعاتی  از  باله  فندق شکن ساخته چایکوفسکی  برای ارگ نیز اجرا خواهد شد. اثر موزیکال ساخته  آهنگسازان اسپانیولی  به سبک فلامنکو، در کلیسای جامع پایتخت  اجرا خواهند شد.

 موسیقی روسی ارگ ، هر چند تعریفی عجیب برای گوش  اروپائیان است، در برنامه  جشنواره  « کریسمس سلطنتی»  شامل شده است. موسیقی ارگ روسی  مجموعه ای از آثار  تانییف، گلازونوف و گِرِچانینوف است…مارینا ویستوسکایا، فیودور استروگانوف و آلکسی شمیتوف  ستارگان  برنامه ارگ خواهند بود. رویهمرفته 12  نفر از همکاران  آنها که سازهای مختلفی — از چنگ تا  ساکسافون —  را می نوازند در این جشنواره هنرنمایی خواهند کرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала