هزاران کامیون نفتکش از اراضی تحت کنترل داعش به ترکیه می روند

© AFP 2023 / Kena Betancurروسیه یک ماه رییس شورای امنیت سازمان ملل می شود
روسیه یک ماه رییس شورای امنیت سازمان ملل می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت پیرامون تدابیر لازم برای مبارزه با کمک رسانی مالی به تروریسم" درباره صادرات غیر قانونی نفت و محصولات نفتی از اراضی تحت کنترل گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری "ریانووستی" ، چورکین خاطرنشان ساخت این صادرات ادامه دارد و ضمنا بیشترین مقدار نفت داعش از طریق ترکیه فروخته می شود.
نماینده دائم روسیه افزود:" در اکثر موارد کامیون های نفتکش که تعدادشان چندین هزار دستگاه تخمین زده می شود، از نقاط مرزی کارکمیش، آقچه قلعه، جیلوگزیو و اونجو پینار عبور می کنند. تعدادی از شرکت های ترکیه از جمله با نامهای " سام اوتوموتیو" (شهر انتاکیا) و سری" (شهر قونیه) به حمل و نقل این نفت اشتغال دارند".
بخشی از نفت داعش به پالایشگاه شهر باتمان ترکیه ارسال می شود.

احتمال دست داشتن تاجران سوئیسی در فروش نفت داعش - اسپوتنیک ایران
احتمال دست داشتن تاجران سوئیسی در فروش نفت داعش
 چورکین خاطرنشان ساخت این پالایشگاه متعلق به شرکت Turkiye Petrol Rafinerileri A. S. (Tupras) است. بخش اعظم نفت داعش به جیهان و دیگر بنادر واقع در ساحل دریای مدیترانه می رود.
نماینده دائم روسیه افزود داعش روزانه 1.5 میلیون دلار در آمد از طریق فروش غیر قانونی نفت به دست می آورد.
مسکو در این رابطه به دادن پاسخ دندان شکن و هماهنگ به تروریسم فراخواند. ویتالی چورکین تاکید کرد:" فقط با اقدامات هماهنگ، بدون استانداردهای دوگانه و از جمله از طریق از بین بردن کامل کانال های کمک رسانی مالی به تروریسم می توان این شر مطلق را ریشه کن ساخت".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала