کشتار پلیس آمریکا

© AFP 2023 / Cengiz Yar Jr.پلیس آمریکایی
پلیس آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
.پلیس آمریکا از اول ژوئن سال جاری تا کنون 464 نفر را با تیر زده است

در ماه نوامبر تعداد افرادی که به دست پلیس آمریکا  کشته شدند  بیش از  تعدادی است که طی 95 سال  توسط پلیس  بریتانیا کشته شدند.  به نوشته « ایندپندنت» چاپ انگلیس  مطابق با آمار رسمی  در تیراندازی  های پلیس  آمریکا، 78 نفر در ماه نوامبر کشته شدند.  همزمان در بریتانیا از سال 1920 میلادی  تا کنون  در تیراندازی با پلیس  51 نفر کشته شدند  و در ماه نوامبر  هیچ مورد مرگ  که بر اثر تیراندازی پلیس رخ داده باشد به ثبت نرسید.

 در ماه دسامبر در  شمال لندن  در جریان عملیات پلیس  یک نفر بر اثر تیراندازی کشته شد.  اما چنین مواردی  در انگلیس فوق العاده نادر است.  بطور کلی  در اروپا کاربرد اسلحه توسط پلیس بر خلاف آمریکا  یک حالت استثنایی است  تا یک دستورالعمل.

در سال 2013 میلادی پلیس فنلاند فقط 6 گلوله  شلیک کرد.  طی 71 سال در ایسلند  کارمندان پلیس   فقط یکبار  از اسلحه استفاده کردند که  به مرگ یک نفر انجامید. این اتفاق 2 ماه دسامبر  سال 2013  میلادی  رخ داد. در آن زمان  پلیس مجبور شد بسوی  ریکیاویک 50 ساله شلیک کند  که با تفنگ ساچمه ای همسایه ها را تهدید می کرد.  پلیس  ساکنان را تخلیه کرد  و سعی کرد او را آرام کند.  اما او از پشت پنجره خانه شروع به تیراندازی کرد و پلیس مجبور شد  شلیک کند. جنایتکار  زخم سنگینی برداشت و در راه بیمارستان جان سپرد.

 مطابق با  داده های  گروه کاری « حفاظت از  نظم در  قرن 21»  هر روز در آمریکا تا 3 هزار نفر بر اثر تیراندازی پلیس  کشته می شوند.  مطابق با محاسبات سازمان  فوق الذکر پلیس آمریکا از اول ژوئن  سال 2015 میلادی  تا کنون 464 نفر را  با تیر زده است که  102 نفر آنها  بی سلاح بودند.

قتل  مایکل برائون 18 ساله  که 9 ماه اوت سال 2014 میلادی در  شهرک « فرگوسن»  توسط  دارن  ویلسون پلیس سفید پوست اتفاق افتاد  به اقدام اعتراضی  بزرگ مقیاس  انجامید.

اما پلیس آمریکا حتی بعد از این قضیه  از تیراندازی به  شهروندان خودداری  نکرده است و حتی در مواردی که نیازی به استفاده از سلاح نیست، دست  به تیراندازی می زند.

 ساموئل  سینیانگوِه محقق و  تحلیلگر سیاسی  که یکی از بنیان گذاران سایت  « کارتوگرافی  زورگویی پلیس»  است و شواهدی در باره این گونه موارد جمع آوری می کند  اعلام کرد  که طی یکسال  پس از گذشت قضیه « فرگوسن»  بیش از 300  آفریقایی آمریکا به دست پلیس کشته شده اند.

در اینترنت نیز دائما کلیپ های ویدئویی خودسری های پلیس آمریکا منتشر می شود.  تابستان سال جاری،  دپارتمان پلیس  شهر «  فلسطین» ایالت  تگزاس  کلیپ ویدئویی  تیراندازی به  جیمز بوشی 47 ساله را منتشر کرد که به  دزدی آبجو متهم شده بود.  افسران پلیس  31  ماه مه او را تیرباران کردند.

در کلیپ ویدئویی  دیده می شود که مأموران پلیس  چطور در توالت رستوران به  بوشی نزدیک شدند و اسنادش را برای بازرسی طلب کردند.  ناگهان آن مرد اسلحه کشید و مأموران با هل دادن او 10 گلوله  در بدنش خالی کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала