قصد اتحادیه اروپا برای محدود کردن مبادله اطلاعات شخصی شهروندان با آمریکا

© Fotolia / Artur MarciniecХакер
Хакер - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا قصد دارد در توافق های فعلی با شرکت های آمریکایی در زمینه بررسی اطلاعات شخصی اتباع کشور های عضو این اتحادیه اصلاحاتی انجام دهد. طبق این اصلاحات کشور های اروپایی می توانند در صورت هر گونه نقض حقوق و آزادی های فردی شهروندان خود، انتقال اطلاعات شخصی آنها را به آمریکا متوقف کنند.

در حال حاضر از اطلاعات شخصی اتباع کشور های عضو اتحادیه اروپا بر اساس دستورالعمل حافظت از اطلاعات دفاع می شود که طبق آن شرکت های امریکایی از جمله فیسبوک و گوگل می توانند اطلاعات شخصی کاربران را از اتحادیه اروپا به امریکا ارسال کنند.
امریکا ،اتحادیه اروپا و سوئیس در سال 2000 توافقنامه ای را امضا کردند که طبق آن از اطلاعات شخصی اروپائیان در امریکا طبق استاداردهای اتحادیه اروپا حفاظت می شود اما پس از افشاگری های ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا چگونگی اجرای این توافقنامه مورد انتقاد قرار گرفته و از جمله ماکس شرمس، مدافع اتریشی حقوق بشر فیسبوک را به دفاع مطمئن تر از اطلاعات شخصی اروپائیان در برابر سازمان های اطلاعاتی امریکا فرا خوانده است.
شرمن دادخواستی را در این زمینه به دادگاه اتحادیه اروپا تقدیم کرد که پذیرفته شد. طبق رای این دادگاه، روابط اتحادیه اروپا و آمریکا طبق توافقنامه فعلی باید قطع شوده و مبادله اطلاعات بین دو طرف باید تا زمان تدوین یک سیستم جدید متوقف شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала