رسانه: ممکن است دستگاه تهیه گذرنامه به دست داعشی ها افتاده باشد

© REUTERS / Stringerدعوت داعش از توریست ها برای سفر به خلافت
دعوت داعش از توریست ها برای سفر به خلافت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ممکن است شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) دارای گذرنامه های تقلبی کاملا شبیه گذرنامه های واقعی باشند چون احتمالا دارای دستگاه تهیه گذرنامه هستند.
 این مطلب را روز پنج شنبه شبکه تلویزیونی ABC اعلام کرد که خبرنگاران آن با گزارش تدوین شده توسط یکی از بخش های وزارت امنیت ملی امریکا آشنا شده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی ABC، مقامات امریکا هشدار می دهند که ممکن است داعشی ها با چنین اسنادی از مرزهای ایالات متحده عبور کرده باشند. سخن در درجه اول بر سر گذرنامه های سوری است. به احتمال زیاد داعشی ها  دستگاه تهیه گذرنامه را در شهرهای دیر الزور و رقه این کشور به دست آورده اند.
شبکه تلویزیونی ABC خاطرنشان می سازد گذرنامه های جعلی سوریه در اروپا ضبط شده و از جمله تروریست های اجرا کننده عملیات تروریستی 13 نوامبر از آنها استفاده کرده اند که 130 کشته و حدود 350 زخمی به جا گذاشت.
در گزارش وزارت امنیت ملی امریکا هشدار داده می شود که در صورت محدود نشدن امکانات داعش برای تهیه گذرنامه های تقلبی، ابعاد عملیات این گروه تروریستی افزایش یافته و به خارج از اراضی تحت کنترل آنها سرایت خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала