نخست وزیر عراق: بخش عمده نفت داعش از طریق ترکیه فروخته می شود

© AP Photo / Stefan Wermuthنخست وزیر عراق خواستار ارسال اسلحه به بغداد است
نخست وزیر عراق خواستار ارسال اسلحه به بغداد است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حیدر العبادی، نخست وزیرعراق اعلام کرد طبق اطلاعات وی گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش)، بخش عمده نفت خود را از طریق ترکیه می فروشد.
به گزارش شبکه تلویزیونی "پرس تی وی" با استناد بیانیه دفتر نخست‌وزیر عراق، العبادی روز دوشنبه در دیدار با فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان، در بغداد «بر اهمیت متوقف شدن قاچاق نفت داعش که بخش عمده آن از طریق ترکیه قاچاق می‌شود» تاکید کرد.
بر اساس این گزارش، نخست وزیر عراق در حالی این اظهارات را مطرح کرد که تنش‌ در روابط بغداد- آنکارا به خاطر استقرار نیروهای ترکیه در شمال عراق و قاچاق نفت داعش از طریق خاک ترکیه بالا گرفته است.
ترکیه از داعش نفت خریده و در سراسر جهان می فروشد - اسپوتنیک ایران
ترکیه از داعش نفت خریده و در سراسر جهان می فروشد
 عبادی شنبه از ترکیه خواست که صدها نیروی خود را فورا از استان نینوا در شمال عراق خارج کند و این اقدام آنکارا را «تجاوز» خواند.
مساله کنترل مرز بین کشورهای ترکیه، عراق و سوریه، مساله مهمی در مبارزه با داعش است. فروش نفت قاچاق یکی از مهم ترین منابع در آمد برای این گروه تروریستی است.
دیروز باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در حال حاضر واشینگتن و آنکارا در حال بررسی چگونگی بستن مرز سوریه و ترکیه است. از سوی دیگر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد این موضوع مدتهاست از سوس کشور های در حال مبارزه با داعش در خاور میانه مطرح شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала