روزنامه نگار: هدف دیوید کامرون تغییر رژیم سوریه است

© AP Photo / Ministry of DefenceСамолет «Торнадо» британских ВВС
Самолет «Торнадо» британских ВВС - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی بریتانیا، روز سوم دسامبر اولین حملات خود را به مواضع گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) در سوریه انجام داد.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد هدف اصلی این عملیات مبارزه با داعش است اما به عقیده جان وایت، روزنامه نگار انگلیسی ، بریتانیا خواستار سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و پابرجا کردن حضور نظامی کشور خود در منطقه است.
جان وایت در گفتگو با شبکه تلویزیونی "راشا تودی" ضمن تفسیر آغاز حملات نیروی هوایی بریتانیا به مواضع داعش در سوریه گفت:" حملات هشت هواپیمای بریتانیایی به هیچ وجه نمی تواند به نابودی داعش در سوریه کمک کند".
جان وایت افزود:"عملیات روسیه که در جریان همکاری با نیروهای مسلح سوریه و متحدان آنها در زمین صورت می گیرد، در راستای رسیدن به این هدف قراردارد".
روزنامه نگار انگلیسی در دنباله گفت:" این سوال به وجود می آید که بریتانیا این عملیات را برای چه اجرا می کند؟ هدف بریتانیا نابودی داعش نیست بلکه نیل به تغییر رژیم در دمشق است. مقامات بریتانیا با کمک جملات هوایی به همراه آمریکا و فرانسه تلاش می کنند حضور نظامی خود در منطقه را پابرجا کنند. این برای سوریه به معنای وخامت شدید اوضاع است و شرایط را به هیچ وجه بهبود نمی بخشد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала