نظر رسانه فرانسوی درباره تاثیر تحریم های روسیه بر اقتصاد ترکیه

© AP Photo / Emrah GurelВид на город Стамбул и пролив Босфор
Вид на город Стамбул и пролив Босфор - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسته تحریم های اقتصادی روسیه علیه ترکیه در شرایط تیرگی روزافزون روابط مسکو و آنکارا، بطور همزمان بر چند بخش اقتصاد ترکیه تاثیر خواهد گذاشت. به عقیده خبرگزاری "فرانس پرس"، لطمات اصلی به بخش های گردشگری و کشاورزی اقتصاد ترکیه وارد خواهد شد.

گردشگری
به عقیده خبرگزاری "فرانس پرس" تصمیم شرکت های گردشگری روسیه درباره قطع فروش تورهای ترکیه بزرگترین ضربه به اقتصاد ترکیه است. "فرانس پرس" یادآور می شود که یک هشتم گردشگران در ترکیه از روسیه بودند و طبق آمار وزارت گردشگری ترکیه، از ماه زانویه تا اکتبر امسال 3.5 میلیون گردشگر روسی به این کشور سفر کردند.
بازرگانی
روسیه در سال 2014 به میزان 24.5 میلیارد دلار کالاهای گوناگون از جمله گاز، نفت، فولاد و غله به ترکیه صادر کرد و حجم واردات کالاهای ترکیه به روسیه 6.7 میلیارد دلار بود. لیلیت گئورگیان، اقتصاد دان مرکز HIS Global Insight معتقد است تیرگی فعلی روابط دو کشور مانع جدی در راه توسعه تجارت ترکیه با روسیه خواهد شد.
مواد غذایی

پوتین حکم اعمال تحریم های اقتصادی علیه ترکیه را صادر کرد - اسپوتنیک ایران
پوتین حکم اعمال تحریم های اقتصادی علیه ترکیه را صادر کرد
 ترکیه پس از تحریم واردات مواد غذایی به روسیه از کشور های عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته ، مکان مناسبی را به عنوان صادرکننده میوه جات، تره بار و آجیل به روسیه به دست آورد. حجم تجارت مواد غذایی بین دو کشور در سال 2014 با 19 درصد افزایش به 4 میلیارد دلار رسید.
آلکساندر تکاچف، وزیر کشاورزی روسیه پیشتر اعلام کرد صادر کنندگان مواد غذایی از ایران و کشور های جنوب آفریقا طی یک هفته جای ترکیه را خواهند گرفت.
صنعت ساختمان
طبق آمار بانک مرکزی روسیه ، در سال 2014 میلادی 35 درصد خدمات در بازار روسیه توسط شرکت های ترکیه ارائه شد. به گزارش"فرانس پرس" ، از جمله شرکت های ترکیه تعدادی از تاسیسات را برای بازی های المپیک زمستانی در سوچی آماده کردند. ایگور شووالوف، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد انعقاد قراردادها با شرکت های ساختمانی ترکیه پس از 31 دسامبر 2015 فقط با تائید دولت روسیه امکان پذیر خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала