دیدار بروجردی با رئیس مجلس افغانستان

© Photo / U.S. Armyدیدار بروجردی با رئیس مجلس افغانستان
دیدار بروجردی با رئیس مجلس افغانستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست مجمع پارلمانی سازمان امنیت جمعی در سن پترزبورگ با عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آقای ابراهیمی با ابراز خرسندی از تداوم و تقویت روابط و همکاری های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، افزایش تعامل و تبادل نظر بین دو کشور مسلمان و همسایه را ضروری دانست. رئیس مجلس افغانستان حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت افغانستان و پذیرش جمعیت قابل توجه اتباع افغانستان در ایران را ستود و ابراز اطمینان نمود فضای برادرانه و صمیمانه حاکم بر روابط دو کشور تداوم و هرچه بیشتر تقویت خواهد شد. آقای ابراهیمی تهدید تروریستها و افراط گرایان را برای دو کشور جدی و مخرب ارزیابی کرد و خواستار افزایش همکاری های منطقه ای برای مقابله با گروههای تروریستی شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با تشریح وضعیت جهان اسلام و مشکلات فراروی آن، همکاری و تقویت تعامل بین کشورهای اسلامی برای غلبه بر مشکلات و موانع موجود حائز اهمیت دانست.
آقای بروجردی همکاری های پارلمانی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان را قابل توجه و مثبت خواند و با اشاره به دیدارهای روسای مجالس و نمایندگان دو کشور، این تعامل را در جهت تقویت روابط دولت و ملت ایران و افغانستان برشمرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала