جزئیات تلفات سنگین تروریست‌ها در جنوب حلب بعد از «تک» شدید

© AFP 2023 / Fadi al-Halabiجزئیات تلفات سنگین تروریست‌ها در جنوب حلب بعد از «تک» شدید
جزئیات تلفات سنگین تروریست‌ها در جنوب حلب بعد از «تک» شدید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چندین گروهک تروریستی در ریف جنوب حلب، برای جبران شکست‌های یک ماه گذشته، شب گذشته تک شدیدی به ارتش و مقاومت زدند اما با تلفات سنگین عقب‌نشینی کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از فارس، تروریست‌های مسلح در جنوب استان حلب بعد از شکست‌های متوالی اخیر در جبهه های مختلف استان و برای جلوگیری از پیشروی نیروهای سوری و مقاومت صدها تن از عناصر خود را از طریق مرز ترکیه و مناطق شمالی استان حلب به مناطق غربی و جنوب غربی این استان منتقل کردند.
از عصر روز سه‌شنبه نیز چند گروه از تروریست های مسلح از جمله «فیلق الشام، ثوار الشام، جبهة النصرة، احرارالشام، جیش الشام، حرکة نورالدین الزنکی و..» حملاتی را از حومه جنوبی و جنوب غربی استان حلب علیه مواضع نیروهای سوری و مقاومت انجام دادند.
درگیری‌ها در محورهای مختلف استان حلب به شرح ذیل است:
جنوب غربی: تروریست‌ها در این محور حملات به سمت شهرک «العیس» و حومه منطقه «ایکاردا» را تشدید کرده اند.
جنوب: در این محور نیز حملات به سمت «تلة البکارة، العزیزیة،تل ممو،تل باجر و…» (از سمت شهرک «الزیارة» به سمت تل ممو و تل باجر و العزیزیة صورت گرفته است و از سمت شهرک «دلامة» به سمت مناطق «کفرحداد و تل دادین» ادامه دارد.
جنوب غربی: در این محور نیز نیروهای سوری و مقاومت با پشتیبانی سنگین توپخانه و جنگنده‌های روسی موفق شدند ده‌ها تن از عناصر تروریستی را از پای در آورند و چند خودروی نظامی و تجهیزات نظامی آنان را نابود کنند.
در محور جنوبی نیز عناصر تروریستی به همراه چند خودروی انتحاری یکی از سنگین ترین حملات خود را علیه مواضع نیروهای سوری و مقاومت در مناطق یاد شده آغاز کردند و توانستند در بخش هایی از تل ممو نفوذ کنند اما با مقاومت شدید نیروهای سوری و مقاومت و پشتیبانی جنگنده های روسی تا حدودی از شدت حملات کاسته شده است.
درگیری ها در حومه جنوبی بخصوص در تل ممو و تل باجر بشدت ادامه دارد اما تلفاتی که به گروه‌های تروریستی از شب گذشته وارد شده است سنگین است.
طبق گزارش‌های خبری بیش از 100 تروریست از گروه‌های مختلف تروریستی در جنوب حلب کشته شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала