رقابت شوم میان القاعده و داعش

© AP Photo / Militant Website, Fileرقابت شوم میان القاعده و داعش
رقابت شوم میان القاعده و داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آمریکایی "وال استریت ژورنال" در مقاله ای می نویسد این گونه به نظر می رسد که رقابت و جنگ قدرت میان دو گروه افراطی "القاعده" و "داعش" در نقاط مختلف جهان آغاز شده است.

در این مقاله گفته می شود: "با افزایش حضور و نفوذ "دولت اسلامی" (داعش) در خاور میانه و به ویژه پس از حملات تروریستی اخیر در فرانسه، عرصه بر شبکه تروریستی القاعده تنگ تر شده است و شاید گروگان گیری عناصر مرتبط با القاعده در مالی با هدف رقابت با حملات تروریستی داعش در پاریس انجام شده باشد".
به نوشته این نشریه، با وجود این که القاعده و داعش در بسیاری از موارد عملکرد مشابهی دارند، رقابت شدید میان این دو گروه در جریان است و آنها انتقادهای زیادی روانه یکدیگر می کنند. القاعده دولت اسلامی موسوم به داعش و خلافت ابو بکر بغدادی را غیرقانونی خوانده و اعلام کرد این گروه و رهبر آن را به رسمیت نمی شناسد. بعلاوه القاعده و رهبرانش نگران جذابیت های داعش در جلب عناصر تندرو هستند چرا که این روند در نهایت منجر به قدرت گیری روزافزون داعش و کاهش نقش القاعده می شود.
در واقعیت امر این دو گروه علیه یکدیگر اعلان جنگ کرده اند و این جنگ می تواند هر دویشان را به افزایش ترور و خشونت تشویق کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала