گزارش و تحلیل

حراج سوتبیس

© AFP 2023 / Anthony Wallaceبرلیان زرد منحصر بفرد
برلیان زرد منحصر بفرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارزش کلکسیون گونچارووا 942000 پوند استرلینگ اعلام شد.

بیش از 250  نقاشی گرافیک  ناتالیا گونچارووا،  نقاش روس  قرن 20 (1962-1881)  اول ماه دسامبر  سال 2015 میلادی در خانه حراج « سوتبیس» در حراج آثار هنری  روس در لندن به فروش خواهد رسید.  این بزرگترین و کامل ترین سری آثار گرافیک ناتالیا گونچاروواست که در این حراج بفروش خواهد رسید.  در بین آثار گرافیک وی ، طرح های  دکور و  لباس برای آرتیست های نمایشنامه « فصول روسی»  سرگی دیاگیلف  اوایل قرن 20  و  طرح های مد  و تابلوی های آشنای  اوایل دهه 1920  تا سال 1940 عرضه می شوند.  بخش اعظم این آثار قبلا معرفی نشده بودند. کلکسیون آثار  27 نوامبر  سال 2015، سه روز قبل از آغاز حراج  به نمایش گذاشته خواهند شد.

این آثار قبلا  از ناتالیا گونچارووا  و شوهرش ، نقاش  میخائیل  لاریونوف  و اعضای خانواده  « لِفِور — فوآن»  دریافت شدند.  این خانواده تمام وسایل ضروری برای نقاشی را برای نقاشان تهیه می دیدند.  مغازه لوازم نقاشی  که در سال 1901 در بلوار « مونپارناس» در پاریس توسط پل فوآن  و لوسن لِفِور   دامادش  گشایش یافت به مرور زمان  « مکه» واقعی برای  نقاشان  پاریس شد.

علاوه بر ناتالیا گونچارووا و  میخائیل لاریونوف،  پابلو پیکاسو، فرنان لژه، نری ماتیس، آمدئو مودیلیانی  نقاشان مشهور نیز از مشتریان این مغازه بودند که به عنوان  پرداخت بدهی و یا مبلغ جبرانی تابلوهای خود را به صاحب مغازه می دادند.  بمرور زمان  وارثان  مغازه از کلکسیون بسیار خوبی برخوردار شدند.  در زمان سالهای جنگ جهانی دوم این کلکسیون به آمریکا منتقل شد و پس از پایان جنگ به اروپا برگشت.  دیرتر تابلوهای گونچارووا به شخص دیگری تعلق گرفت.  ارزش این کلکسیون 942000 پوند استرلینگ اعلام  شد.

 یکی از  تابلوهای اصلی که در این حراج شرکت دارد ، طرح گرافیک سال 1922  به نام « ملکه قو» است که برای ویلای سرگی کوسِویتسکی، آهنگساز و رهبر ارکستر طراحی شده بود.  قیمت آن 80-60  هزار پوند اعلام شده است. تمام دکور ویلای آهنگساز  و  حتی مبلمان آن توسط  گونچارووا انجام شد.  تابلوی جالب دیگر — «  فلوت زن شرق زیر درخت» است که در سال 1924 کشیده شد و  30-20 هزار پوند  ارزیابی می شود.

طرح های مد گونچارووا نیز  مورد توجه خاصی قرار دارند.  وقتی این هنرمند به پاریس نقل مکان کرد  متوجه شد که شهر شیفته هر چیز روسی است.  تا آن زمان تأثیر  طرح های مد او بر  مد آن زمان لباس های هنرپیشگان  برای باله های « فصول روسی»  محسوس بود    که فقط شجاع ترین  طراحان  بخود اجازه چنین  کاری را می دادند.  ماری کوتولی در آن زمان به وی پیشنهاد کرد  یکسری طرح برای  خانه مد او « میربور» آماده کند.  علاوه بر  انواع مختلف شال،  پیراهن  و پالتو و  فرش، گونچارووا  اعلامیه های تبلیغاتی و  اوراق چاپی را برای او طراحی کرد.  نقاش روس  فرایند خلاقانه دزاین  آن زمان را رهبری می کرد.  لباس های روشن  و  روسری های  روستائیان روس یکی از  منابع الهام  گونچارووا بود.

 خانه حراج « سوتبیس» اعلام کرد  که  در سال 2015 میلادی،  نتایج فروش  آثار هنری روس   عالی بودند.  حراج  شاهکارهای ناتالیاگونچارووا  بدون شک باعث افزایش  این سطح  خواهد شد…

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала