جایزه 5 میلیون دلاری امریکا برای واگذاری اطلاعات درباره یکی از سرکردگان داعش

© AP Photo / Muhammed Muheisenبیش از 80 درصد سوری ها آمریکا را در تشکیل داعش مقصر می دانند
بیش از 80 درصد سوری ها آمریکا را در تشکیل داعش مقصر می دانند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امریکا اعلام کرد برای واگذاری اطلاعات درباره ابو محمد الشمالی، یکی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) 5 میایون دلار جایزه می دهد.
وزارت امور خارجه امریکا ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد الشمالی یکی از سرکردگان کمیته مهاجرت و لوژستیک داعش است و مسئولیت ورود شبه نظامیان خارجی از شهر غازی عینتاپ ترکیه به شهر جرابلس سوریه را برعهده دارد.
این داعشی همچنین هماهنگی حواله پول و تحویل کالا از اروپا، آفریقای شمالی و شبه جزیره عرب به سوریه و عراق را بر عهده دارد. 
علاوه بر این الشمالی در سال 2014 به ورود اتباع استرالیا، اتحادیه اروپا و کشور های خاورمیانه به سوریه کمک کرد وی همچنین رهبری مرکز پذیرش شبه نظامیان جدید در سوریه را بر عهده داشته است.
داعش پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش همچنین به تبلیغات و استخدام نفر در بسیاری از کشور ها از جمله روسیه اشتغال دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала