ائتلاف ضد داعشی ازمدتها پیش در جستجوی سازماندهنده عملیات تروریستی در پاریس بود

© AP Photoائتلاف ضد داعشی ازمدتها پیش در جستجوی سازماندهنده عملیات تروریستی در پاریس بود
ائتلاف ضد داعشی ازمدتها پیش در جستجوی سازماندهنده عملیات تروریستی در پاریس بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف بین المللی ضد داعشی تحت رهبری امریکا در حملات هوایی خود تلاش می کرد عبدالحمید ابا عود ، شبه نظامی داعشی را از بین ببرد که یکی از مغزهای متفکر و سازماندهندگان عملیات تروریستی 13 نوامبر در پاریس محسوب می شود.
به گزارش روزنامه "وال استریت ژورنال" با استناد به اطلاعات دریافتی از ماموران سرویس های امنیتی غرب، عملیات شکار تروریست نامبرده چند هفته قبل از فاجعه پاریس آغاز شد اما با موفقیت روبرو نشد چون سازمان های اطلاعاتی نمی توانستند محل اقامات وی را پیدا کنند. 
به گزارش رسانه های بلژیکی عبدالحمید ابا عود، تبعه این کشور همچنین عملیات تروریستی تروریستی ژانویه سال 2015 در شهر ورویه بلژیک را ترتیب داده و سرکرده هسته تروریستی در این شهر بوده که پلیس آنرا از بین برده است. در ژانویه سال 2015 دو تروریست جهادی در  شهر ورویه بلژیک کشته و یک نفر زخمی شد و دادگاه بروکسل در زوئیه سال 2015 ابا عود را بطور غیابی به 20 سال حبس محکوم کرد. گفته می شود در حال حاضر وی در سوریه به سر می برد.
به گزارش رادیو RTL، ابا عود 27 ساله نه فقط سازماندهنده عملیات تروریستی 13 نوامبر در پاریس بلکه مخارج اجرای آنرا تامین کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала