گزارش و تحلیل

نیروی هوایی سوریه طی دو روز 150 هدف تروریستی را نابود کرد

© Sputnik / Dmitry Vinogradovنیروی هوایی سوریه طی دو روز 150 هدف تروریستی را نابود کرد
نیروی هوایی سوریه طی دو روز 150 هدف تروریستی را نابود کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرتیپ فرمانده علی میحوب ،نماینده ارتش سوریه ، اعلام کرد، نیروی هوایی سوریه طی دو روز 75 پرواز نظامی ترتیب داده و 150 هدف تروریستی را در محدوده ی کشور از بین برده اند.

ریا نوواستی به نقل از این فرمانده نوشت: " طی دو روز گذشته نیروی هوایی سوریه 75 پرواز نظامی ترتیب داده و 150 هدف گروهک های تروریستی ، ستادهای فرماندهی آنها در شمال ، در مرکز و در جنوب کشور را از بین برده اند. "  نظامیان سوریه ای شبه نظامیان را در اطراف شهر دمشق و همچنین لاذقیه ، حلب و درعا محاصره کردند. جاده جنوبی حرستا در دمشق آزاد شده و برخی از جاده ها در شهرهای حمص و حماء پاکسازی شده اند.

میحوب گفت: " تلاش و کوشش ارتش ما در مبارزه با گروهک " داعش" و " جهاد النصره"  در بخش های شمالی و شرقی شهر حمص متمرکز شده است. ضربه های آتشبار به مواضع داعش در شهر حمص و همچنین به بخش هایی از جاده پالمیرا — مورک وارد کرده اند. تاکید شده است که در جریان درگیری در اطراف حمص 15 تروریست از بین رفته اند.

نظامیان طی پشتیبانی نیروی هوایی روسیه و مبارزین ملی مناطق مسکونی در شمال ، در شهر های حلب و لاذقیه را آزاد کرده اند. دفاع در جنوب غربی حلب شکسته شد: 2.3 کیلومتر مکعب از محدوده ی اشغالی ، مرکزالمکحله ، روستای حمصین و ارتفاعات اتصالی. نیروی هوایی 15 ماشین تروریستی را از بین برد. فرودگاه کویرس در اطراف شهر حلب پس از دو سال محاصره آزاد شد. در جریان عملیات نیروی هوایی روسیه سه مرکز فرماندهی شبه نظامیان نابود گردید.

نماینده ارتش سوریه خاطر نشان کرد: " در شمال شرقی شهر لاذقیه ارتش ما عملیات را در منطقه ی کوهستانی ادامه می دهد و برخی از ارتفاعات بلند را محاصره کرده و مستحکمات و نقاط آتشبار شبه نظامیان را از بین برده است. "

یازدهم نوامبر شبه نظامیان به فرودگاه " دیرالزور" که در شهر هم نامش در شرق سوریه  واقع است حمله کردند. ژنرال میحوب گفت: " مدافعان پادگان فرودگاه دیرالزور برای شکست تروریست ها از طرف شرقی فرودگاه تلاش کردند. ده ها شبه نظامی و 10 وسیله ی نقلیه مسلح به مسلسل نابود شدند. "

حمله در منطقه شهر درعا در قسمت جنوبی گسترده می شود: نقاط فرماندهی و چندین واحد فن آوری تروریست ها از بین رفتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала