نیروهای اسد فرودگاه کویرس را پس از دو سال محاصره آزاد کردند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyنیروهای اسد فرودگاه کویرس را پس از دو سال محاصره آزاد کردند
نیروهای اسد فرودگاه کویرس را پس از دو سال محاصره آزاد کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای مسلح دولتی سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه فرودگاه نظامی کویرس، واقع در استان حلب را که بیش از دو سال تحت محاصره شبه نظامیان داعشی قرار داشت، آزاد کردند.

سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه این مطلب را به خبرنگاران اعلام کرده و افزود اطلاعات مربوط به مواضع آتشبار ها و تکیه گاه های تروریست های محاصره کننده فرودگاه از معارضان سوری دریافت شده و مرکز اطلاعاتی در بغداد این اطلاعات را تائید کرد.
گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
روسیه از روز 30 سپتامبر بمباران دقیق مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد. در این عملیات از جنگنده های سوخوـ 25 و بمب افکن های سوخوـ 24 ام و سوخوـ34 و جنگنده های سوخوـ30 اس ام استفاده می شود.
طبق آخرین اطلاعات، نیروی هوایی روسیه از زمان آغاز عملیات صدها موضع و تاسیسات متعلق به تروریست ها از جمله مقرهای فرماندهی، اردوگاه های آموزشی و انبار های مهمات آنها را بمباران کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала