"شارلی ابدو" کاریکاتورهای وقیحانه ای درباره سقوط ایرباس در مصر منتشر کرد

© Photo / Emercom of Russia Место крушения российского самолета Airbus A321 в Египте
Место крушения российского самолета Airbus A321 в Египте - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله فکاهی فرانسوی "شارلی ابدو" کاریکاتورها و جوک وقیحانه ای درباره سقوط هواپیمای ایرباس روسی A-321 در مصر به چاپ رساند.

شارلی ابدو: دیگر تصاویر پیامبر اسلام را نمی کشیم - اسپوتنیک ایران
شارلی ابدو: دیگر تصاویر پیامبر اسلام را نمی کشیم
در کاریکاتور اول اجساد در حال پرواز و قطعات هواپیما در  روی سر تروریست دیده می شود و در شرح آن گفته می شود:" نیروی هوایی روسیه به بمباران های خود شدت بخشیده است". در کاریکاتور دوم جمجمه ای دیده می شود که در بین قطعات هواپیما و اجساد قرار دارد و درباره خطر پرواز با شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت روسیه صحبت کرده و می گوید بهتر بود با  "Air cocaine" پرواز می نمود. در این حالت به جنجال مربوط به سرکوزی و قاچاق کوکائین اشاره می شود.

در جوک منتشره  در "شارلی ابدو" گفته می شود برای تروریست های داعشی که گویا هواپیمای روسی را سرنگون کرده اند " این یگانه روش برای به دست آوردن 224 پرس غذای رایگان بود".

سقوط هواپیمای مسافربری روسی در مصر - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سقوط هواپیمای مسافربری روسی در مصر
 ایگور موروزوف، عضو کمیته امور بین المللی شورای فدراسیون، مجلس علیای پارلمان روسیه کاریکاتور های منتشره در مجله فکاهی فرانسوی "شارلی ابدو" را کفر آمیز و توهین به یادبود قربانیان سقوط هواپیمای ایرباس روسی نامید.ایگور موروزوف گفت:" به مسخره گرفتن فاجعه رخ داده در صحرای سینا غیر قابل قبول است. تلاش شارلی ابدو برای نشان دادن منحربفردی خود آدم را شوکه می کند. بدون اختیار فاجعه رخ داده در ژانویه سال 2015 در دفتر این مجله به خاطر می آید. به نظر من خود این روزنامه نگاران چنین اقدامات خشونت باری را تحریک می کنند".

علاوه بر این پیشنهاد شد قانونی برای ممنوع کردن توهین رسانه ها به قربانیان فجایع و سوانح تدوین شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала