" ملکه شبکه های اجتماعی" ، عکس های خود را حذف کرد

© AP Photo / Marcio Jose SanchezA journalist makes a video of the Instagram logo
A journalist makes a video of the Instagram logo - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اِسنا اُ نیل استرالیایی نوزده ساله که 700 هزار فالوور در اینستگرام و 200 هزار در یوتیوب داشت ناگهان متوجه شد که شبکه های اجتماعی عقل از سرش برده و مجبورش می کنند که ایده آل تر از آنچه هست به نظر آید.

زندگی گمراه کننده او را به ستوه آورد و باعث شد تا کانال یوتیوب را بسته و بخش زیادی از عکس هایش را از اینستگرام حذف کند ، در حالی که حساب کاربری او منبع درآمدش محسوب می شد. او زیر عکس های باقی مانده مطالب جدیدی نوشت و شرح داد که در واقع این عکس ها را چطور درست کرده است. این موضوع از طرفی جالب و از طرفی غم انگیز است. رسانه ها داستان اسنا را برداشته و او را یکی از سمبل های بسیار خاص تحریف واقعیت آنلاین و تصاویر ایده الی معرفی کردند که مردم می سازند.

این مدل عکس چندین سال زیبایی بی عیب و نقصی را منتشر می کرد و پول هایی را با تبلیغ کالاهای مختلف بدست آورد یعنی تقریبا دو هزار دلار در ماه. او هر روز به عنوان پاداش  ، کامنت هایی حسادت و تعریف و تمجیدی از فالوور های خود دریافت می کرد کسانی که به نظر می خواستند مانند او باشند.

اسنا می گوید: " من تصویر خودم را ساختم ، تصویری که برای دیگران غیر قابل دستیابی است ، بسیاری به من مثل الگو و سرمشق و یا فردی ایده آل نگاه می کردند. بزرگ شدم و فهمیدم که این وحشتناک است. این تناقض کامل ارزش هایی است که من می خواستم ترویج دهم."

این دختر با وحشت از اینکه تفاوت بین تصویر پرزرق و برق ساختگی برای شبکه های اجتماعی و واقعیت چقدر زیاد است حساب کاربری اینستگرام خود را به  @essenaoneill в Social Media Is Not Real Life (شبکه های اجتماعی واقعی نیستند) تغییر نام داد. ضمنا وبلاگی با عنوان Let`s Be Game Changers (بیایید قانون بازی را تغییر دهیم) ساخت که با کمک آن قصد دارد با ریاکاری و توهمات رسانه های اجتماعی مبارزه کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала