شایعات حضور نظامی روسیه در اوکراین

© AFP 2023 / Anatolii Stepanovنظامی اوکراینی در لوگانسک
نظامی اوکراینی در لوگانسک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگ سردی که آمریکا راه انداخته در اوج خود است.

شایعات مربوط به حضور  نیروهای روسیه در اوکراین  نمونه خوب استفاده از  اخبار  نادرست به نفع خود است.  متخصصان   شایعه پراکنی بدون هر گونه  ثبوتی  جبهه  خوبی  در این زمنیه تشکیل دادند.

کارشناسان روسیه در جواب اعلام کرده و می کنند  که اینگونه اطلاعات —  دروغ محض است.  زیرا  مفهوم  « نیروها»  یعنی  مسلح بودن به تانک ، توپخانه ، سیستم  دفاع ضد هوایی  تحت حمایت بالگردها ، هواپیمای نیروی  تهاجمی است.  هر چند هیچ کس این چیزها را ندیده، اما صحبت ها در  حول این موضوع  ادامه دارد.  کسانی که  به اشکال مختلف می خواهند  روسیه را تحت فشار قرار بدهند اینگونه اعلامیه ها را پخش می کنند.

میخائیل  نِیِژماکوف رئیس مرکز تحلیل  سیاست بین الملل  انستیتوی جهانی شدن و  جنبش های اجتماعی در این خصوص گفت: چنین نوع شایعه پراکنی و  استفاده از این نوع جنگ خبری —  در حکم  حل و فصل مسائل آن کشورهایی  است  که به روسیه حمله می کنند.  این کارها برای  دستیابی به اهداف لحظه ای  تاکتیکی به نفع رهبران آن کشورها انجام می شود.

 همانا برای رسیدن به این اهداف  توضیحات جدیدی پخش می شوند، اما  هیچگونه رادار روسی ، سیستم روسی ارتباطات  در خاک اوکراین  وجود نداشته و ندارد.  تمام این داستانسرایی ها  تلاش دیگری برای  توجیه  آن است که چرا  ارتش اوکراین  برای عملیات جنگی جدی  آماده نبود  و اینکه بطور همزمان بتوان  تشدید فعالیت  ناتو در مرزهای روسیه را توجیه کرد.  اما  آنچه در اوکراین و دیگر کشورها رخ می دهد  ثبوتی بر  حقانیت گفته های مسکوست.

نیکلای  دیملِویچ  کارشناس سیاسی، مشاور  بنیاد روسی  رشد و توسعه  فناوری  عالی در این خصوص گفت:  جنگ سردی که  آمریکا راه انداخته در اوج خود است.  جنگ سرد حاوی سه   ویژگی است:  اقتصادی،  نظامی — سیاسی،  اطلاعاتی —  ایدئولوژیکی. اگر در نظر بگیریم که  نخبگان سیاسی اوکراین  تحت کنترل  وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارند و  جوزف پایت  سفیر آمریکا در اوکراین  مستقیما رهبری  کارها در کی یف را عهده دار است،  می توانیم در باره  بخش سوم این زنجیره —  جنگ مستقیم خبری — صحبت کنیم  که بر ضد روسیه جریان دارد . همانا این نکات،  افسانه  وجود  نیروهای  خیالی روسیه در اوکراین را به اثبات می رساند.  ثبوت اینکه این گفته ها و اخبار، افسانه ای بیش نیستند و  هدف آنها را بی اعتبار کردن  روسیه و رئیس جمهور روسیه تشکیل می دهد،  با حضور  نیروهای روسیه در سوریه  به اثبات می رسد.  زیرا در اولین هفته های  استقرار نیروهای روسیه در سوریه،  هزاران سند   واقعی بشکل عکس،  ویدئو در باره حضور  نیروهای روسیه  در سوریه منتشر شد.  اما هیچ سندی در باره حضور نظامی روسیه در اوکراین نشان داده نشده است.  این امر یکبار دیگر گواه آن است  که  جنگ خبری بر علیه روسیه  که آمریکا مستقیما رهبری می کند  از طرف  نخبگان سیاسی کنونی اوکراین  مورد  حمایت قرار می گیرد و پیش برده می شود.

متأسفانه همانا اوکراین آن کشوری شد  که زیاده از حد فعالانه از  هر بهانه ای به عنوان سلاح خبری  استفاده می کند. اما آنها فراموش می کنند که در دنیای معاصر،  همه چیز دیر یا زود  فاش می شود.

لئونید  ساوین  سردبیر  نشریه  خبری —  تحلیلی  « ژئوپلیتیکا» در این خصوص گفت:  تمام رسانه های اصلی،  برنامه های آموزشی  تحت کنترل رژیم کنونی کی یف قرار دارند و آنها سعی می کنند دیدگاه خود  نسبت به  فرایندهای تاریخی را تحمیل کنند.  اما اکنون نمی توان پرده آهنین را آویزان کرد، دنیا جهانی شده است و بهرحال  اخبار  واقعی و حقایق   نشت خواهند کرد.  شهروندانی که متأسفانه اکنون با  سیل  اطلاعات نادرست  « زومبی» شده اند ، پس از مدتی بدنبال  حقایق خواهند گشت  و عواقب آن مثل بمب ساعت شمار خواهد بود.

 هنوز در اوکراین برای گفتن  حقیقت آماده نیستند.  از اینرو  آرسنی  یاتسنوک،  نخست وزیر اوکراین  از صدور اعلامیه در باره اینکه «  نیروهای روسیه باید  بطور کامل  اراضی دونباس را ترک کنند» خسته نمی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала