امکان لغو تحریم های آمریکایی علیه روسیه از زبان کری

© REUTERS / Brendan McDermid امکان لغو تحریم های آمریکایی علیه روسیه از زبان کری
امکان لغو تحریم های آمریکایی علیه روسیه از زبان کری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که اگر توافقنامه مینسک در خصوص اوکراین اجرا شود، امکان لغو تحریم های آمریکا علیه روسیه وجود دارد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "میر" اظهار داشت: "توافقنامه مینسک حاصل شده است و این توافقنامه ایجاب می کند که اقدامات معینی از سوی همه طرف ها یعنی نیروهای مردمی (شرق اوکراین)، روسیه و مقامات کییف انجام شود. مهم آن است که همه طرف ها به توافقات ناشی از این مصوبه پایبند باشند".
وزیر خارجه آمریکا بر ضرورت برگزاری انتخابات در منطقه دونباس و واگذاری موقعیت حقوقی خاصی به این منطقه تاکید کرد و گفت: "این انتخابات باید مطابق قانون اوکراین و با حضور ناظران بین المللی انجام شود. اگر همه اینها محقق شود، تحریم ها لغو خواهد شد و ما خواهیم توانست دوباره به روابطی برسیم که امیدوارم به تشنج و تنش های چند سال اخیر پایان خواهد داد".

آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی از متحدان آنها در سال 2014 در واکنش به موضع مسکو در مساله اوکراین، تحریم های اقتصادی علیه روسیه را اعمال کرده اند. مسکو بارها اعلام کرده که تحریم های یک جانبه علیه روسیه بر سر بحران اوکراین غیر قانونی بوده و تهدیدی برای ثبات بین المللی می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала