حدود ده دسته در داعش متشکل از اهالی کشورهای مستقل همسود است

© Sputnik / Mikhail Klementyev /  مراجعه به بانک تصاویر حدود ده دسته در داعش متشکل از اهالی کشورهای مستقل همسود است
حدود ده دسته در داعش متشکل از اهالی کشورهای مستقل همسود است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلکساندر بورتنیکوف، مدیر سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد حدود ده دسته از شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) متشکل از شهروندان روسیه ، اوکراین و دیگر کشورهای عضو اتحادیه کشورهای مستقل همسود در آسیای مرکزی هستند.

آلکساندر بورتنیکوف همچنین خطر روز افزون ناشی از بازگشت شبه نظامیان از نقاط داغ برای کشوهای عضو اتحادیه کشورهای مستقل همسود را خاطرنشان کرد. مدیر سازمان امنیت فدرال روسیه تاکید نمود:" انها با آشنا شده با مهارت های مخفی کاری، بمب گذاری و مین گذاری و اجرای عملیات جنگی در شهرها ، هسته ای رزمی مستقل آماده اجرای عملیات تروریستی و خرابکاری را تشکیل می دهند. هدف تروریست ها و راهنمایان آنها برهم زدن ثبات در کشوهای عضو اتحادیه کشورهای مستقل همسود است".
داعش پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала