ایسایکین: روسیه در حال تکمیل اس 300 برای ایران است

© Sputnik / Aleksander Vilfایسایکین: روسیه در حال تکمیل اس 300 برای ایران است
ایسایکین: روسیه در حال تکمیل اس 300 برای ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
"روس آبارون اکسپورت"، شرکت دولتی صادرات و واردات تسلیحات و تجهیزات نظامی روسیه در حال تکمیل سامانه های موشکی پدافند هوایی "اس 300" برای ایران است.

آناتولی ایسایکین، رئیس شرکت "روس آبارون اکسپورت"در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه شنبه ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد دستور از سرگیری اجرای قرارداد تحویل اس 300 صادر شده و اکنون با توجه به گذشت زمان و تغییرات رخ داده در این سامانه ، کار تکمیل آن جریان دارد. آناتولی ایسایکین افزود:" اکنون مذاکرات تجاری جریان دارد که رو به پایان است".

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 تریومف - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف"

رئیس شرکت "روس آبارون اکسپورت" به خبرنگاران اعلام کرد روسیه و ایران مساله پس گرفته شدن دادخواست ایران از دادگاه بین المللی حکمیت به خاطر اجرا نشدن قرارداد تحویل اس 300 در سابق را بطور مثبت حل کرده اند.
آناتولی ایسایکین گفت:" با ایران قرارگذشته ایم که دادخواست پس گرفته شده و ما تعهدات خود را اجرا کنیم".
قرارداد تحویل سامانه های "اس-300" در اواخر سال 2007 میلادی امضا شد و قرار بود روسیه 5 آتشبار از این سامانه های موشکی پدافند هوایی به ارزش حدود 800 میلیون دلار را به ایران تحویل دهد اما در ماه سپتامبر سال 2010 " دمیتری مدودف" رئیس جمهور وقت روسیه با صدور فرمانی تحت عنوان "تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد، مورخه 9 ژوئن سال 2010 میلادی"، از جمله تحویل سامانه های اس ـ 300 را ممنوع کرد. مسکو قرارداد تحویل این سامانه ها را در سپتامبر همان سال لغو کرد.
دیرتر ایران به خاطر عدم تحویل "اس-300 " از شرکت روسی "روس آبارون اکسپورت " به دادگاه بین المللی حکمیت ژنو شکایت کرده و تقاضای 4 میلیارد دلار غرامت نمود. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز دوشنبه 13 آوریل امسال با صدور حکمی ممنوعیت تحویل سامانه های موشکی پدافند هوایی اس-300 را به ایران لغو کرد.
سامانه های "اس-300" ویژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن هستند. این سامانه ها قادر به نابودسازی اهداف بالستیک بوده و از قابلیت حمله به اهداف زمینی نیز برخوردار است. سامانه های "اس-300" می توانند هواپیماهای دشمن را در فاصله 150 کیلومتری و ارتفاع 27 کیلومتری نابود کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала