ایران عضو بانک بریکس می‌شود

© Host photo agency /  مراجعه به بانک تصاویر بریکس - امکان افزایش اعضا
بریکس - امکان افزایش اعضا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر اقتصاد گفت: برای توسعه همکاری‌های ایران و برزیل، ایران عضو بانک گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به "بریکس" با سرمایه 1000 میلیارد دلار می‌شود.

به گزارش افکارخبر، محمد خزاعی در نشست مشترک اقتصادی ایران و برزیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: برزیل یکی از کشورهای عضو بریکس است که این کشورها دارای بانک با سرمایه هزار میلیارد دلار ایجاد کرده‌اند. امیدواریم که ایران نیز برای توسعه همکاری‌ها به عضویت این بانک درآید.

 

وی افزود: وضعیت اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و برزیل از نظر اقتصادی، صنعتی، بانکی و مالی آنقدر ناچیز است که تقریبا می‌توان آن را در حد صفر خواند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری‌ خارجی ادامه داد: براساس آمار گمرک حجم کلی مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته، ۴۰۰ میلیون دلار بوده است که کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار آن صادرات ما به برزیل و بقیه واردات از این کشور بوده است.

وی تصریح کرد:‌ از سال ۱۳۹۴ به مدت ۲۰ سال کمیسیون مشترک دو کشور برگزار نشده است و همکاری‌های اقتصادی دو کشور در همین سطح موجود متوقف شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: براساس مذاکرات انجام شده توسعه روابط ایران و برزیل سرعت گرفته است به طوری که وزیر خارجه برزیل چندی پیش به ایران سفر کرد و رئیس جمهور ایران در سازمان ملل متحد ملاقاتی با وی خود داشت. چندی پیش بنده و وزیر اقتصاد سفری به برزیل داشتیم که در این فاصله کوتاه توانستیم ۴ ملاقات موثر برای تدوین نقشه راه اقتصادی دو کشور انجام دهیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала