کنکور بین المللی شوپن

© AP Photo / Czarek Sokolowskiنیم تنه آهنگساز شوپن در آکادمی موسیقی ورشو - لهستان
نیم تنه آهنگساز شوپن در آکادمی موسیقی ورشو - لهستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نبوغ و استعداد در کنکور متولد نمی شود.

خالینا چورنا — استفانسکایا  پیانست  مشهور  لهستان  برنده کنکور شوپن سال 1949 میلادی  گفت: «  نبوغ و استعداد  در کنکور متولد نمی شود،  اما کنکور آن را به تمام جهانیان نشان می دهد…»

ورشو در این روزها برنده دیگر  کنکور شوپن را به جهانیان معرفی می کند:  سئونگ جین  چو، پیانیست 21  ساله از کره  جنوبی برنده  17- مین کنکور  پیانیست ها به نام  شوپن شد. نوازندگان روسیه در کنکور سال جاری نتوانستند  مانند  یولیانا آودییوا  پیانیست روسیه که   در کنکور قبلی برنده شد، در ردیف های اول فهرست  برندگان بایستند.  دمیتری شیشکین از روسیه فقط در جای ششم قرار گرفت.  اما با در نظر گرفتن  سطح کنکور می توان  گفت  سطح اجرا در سال جاری  خیلی بالا بود. نکته جالب آن است که مجریان اروپایی  برندگان سال جاری نیستند.   شارلو  ریشار — آمِلن پیانیست کانادایی  دوم شد و  کی یت لو از آمریکا سوم. به همه برندگان تبریک می گوئیم و برایشان آرزوی  موفقیت می کنیم!

 چند کلمه ای در باره برنده جایزه اول. دوستداران موسیقی در روسیه بخوبی با  سوئنگ جین چو آشنا هستند. وی در سال 2011  میلادی  در کنکور بین المللی چایکوفسکی سوم شد   و مورد توجه والری گرگییف  استاد موسیقی روسیه  قرار گرفت.  پیانیست  کره ای در سال 2008 میلادی  در فستیوال  « کرملین موزیکال جوان» شرکت کرد که علاوه بر آثار آهنگسازان دیگر، آثار شوپن را نیز اجرا کرد.  این هنرنمایی پس از پیروزی  سوئنگ جین چو در  کنکور بین المللی  پیانیست های نوجوان  به نام شوپن در مسکو  بود که وی جایزه اول را به خود  اختصاص داد. پیروزی او در کنکور شوپن در ورشو  منطقی بود.  مرحله بعدی  «معرفی او به جهانیان» است — سفر های هنری  و هنرنمایی در سالن های  کنسرتی معروف جهان  و با بهترین ارکسترها  و رهبران معروف ارکستر جهان.  5 ماه نوامبر در انتظار هنرنمایی  پیانیست کره ای  و دیگر برندگان جدید  کنکور شوپن هستیم: 5 نوامبر کنسرت آنها در  سالن کنسرتی چایکوفسکی برگزار خواهد شد.  آنها با همراهی  ارکستر سمفونیک  فیلارمونی بالتیکی لهستان  تحت رهبری  تادئوش  ویچِخوفسکی  هنرنمایی خواهند کرد.  فعلا دوستداران  موسیقی در ورشو  از اجرای پیانیست ها  لذت می برند.  البته با کمک پخش مستقیم و آرشیو های  اینترنت  و نوارهای  کنکور شوپن، علاقمندان در کشورهای مختلف جهان می توانند  یکبار دیگر  اجرای برندگان را  ببینند که نمایشی جالب و  مفید است: نمایش احساسات که با تشنج  طبیعی کنکور مرتبط است و نت ها که نوای دیگری دارند. بهرحال بدین ترتیب بهتر می توان  گرایشات جدید را در موسیقی شوپن  درک کرد. هر چند عجیب به نظر می رسد، اما آثار شوپن با گذشت  200 سال همچنان تازگی خود را حفظ کرده و  همخوان با عصر کنونی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала