آمریکا و متحدانش خواستار تحقیق شورای امنیت درباره آزمایش موشکی اخیر ایران هستند

© Sputnik / Kirill Braga /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا و متحدانش خواستار تحقیق شورای امنیت درباره آزمایش موشکی اخیر ایران هستند
آمریکا و متحدانش خواستار تحقیق شورای امنیت درباره آزمایش موشکی اخیر ایران هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بریتانیا، فرانسه،آلمان و امریکا در نامه خود به کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار تحقیق درباره آزمایش موشکی اخیر ایران شدند.

در نامه این چهار کشور به کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل خاطرنشان می شود که پرتاب موشک های ایران به منزله نقض جدی قطعنامه شورای امنیت بوده و اقدامات مناسبی را طلب می کند. سامانتا پاور، نماینده دائم آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد موشک میان برد پرتاب شده توسط ایران قادر به حمل کلاهک هسته ای است و این کار را تحریک آمیز نامید. خانم پاور تاکید کرد آزمایش موشکی اخیر ایرانثبا در منطقه را برهم می زند.پیشتر گزارش داده شده بود که نظامیان ایرانی روز 11 اکتبر همچنین موشک دوربرد را با موفقیت آزمایش کرده اند.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در تهران اعلام کرده بود که آزمایش موشکی این کشور به قطعنامه 2231 شورای امنیت ارتباطی ندارد و بر توافق هسته ای موسوم به برجام تاثیرگذار نیست.
به گزارش خبرگزاری "ایسنا" ظریف گفت: "ما اعتقاد داریم آزمایش موشکی ما به قطعنامه 2231 ارتباطی ندارد چرا که براساس این قطعنامه از موشک هایی که برای توانمندی هسته ای طراحی شده اند، صحبت می کنیم و هیچ یک از موشک های جمهوری اسلامی ایران برای توانمندی هسته ای طراحی نشده اند. اصولا برنامه موشکی ایران یک برنامه دفاع مشروع از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور است و این برنامه هیچ ارتباطی با قطعنامه های شورای امنیت پیدا نمی کند".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала