جمهوری دونتسک طی شبانه روز گذشته سه بار مورد آتشباری قرار گرفت

© AFP 2023 / Dimitar Dilkoffجمهوری دونتسک طی شبانه روز گذشته سه بار مورد آتشباری قرار گرفت
جمهوری دونتسک طی شبانه روز گذشته سه بار مورد آتشباری قرار گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات جمهوری مردمی دونتسک اعلام کردند که ارتش اوکراین طی شبانه روز گذشته سه بار اقدام به آتش باری به سوی این جمهوری کرده و در این عملیات از جمله از توپ های کالیبر 152 میلیمتری استفاده کرد.

ادوارد باسورین، معاون ستاد نیروهای مردمی جمهوری دونتسک در نشست خبری با اشاره به این که اوضاع دونتسک طی شبانه روز گذشته همچنان وخیم بود، تاکید کرد: "ارتش اوکراین حد اقل سه بار رژیم آتش بس را نقض کرد".
وی گفت: "از جمله فرودگاه دونتسک مورد حمله خمپاره ای با استفاده از خمپاره های 82 میلیمتری قرار گرفت".

مساله حل و فصل بحران اوکراین در چارچوب های گوناگون از جمله در چارچوب گروه تماس مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و دیدار سران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان (موسوم به گروه نورماندی) مورد بحث قرار می گیرد اما با وجود حصول توافقاتی موسوم به توافقات مینسک در ماه فوریه، این بحران تابحال رفع نشده است.

اواخر ماه سپتامبر موافقت نامه ای در باره عقب کشیده شدن تانک ها و تسلیحات توپخانه ای با کالیبر کمتر از 100 میلیتر از منطقه درگیری امضا شد. این روند مرحله به مرحله صورت می گیرد. جمهوری لوهانسک روز پنج شنبه اعلام کرد که مرحله اول این روند را به پایان رساند و ارتش اوکراین نیز روز جمعه از به پایان رساندن مرحله اول خبر داد.
جمهوری دونتسک اعلام کرده که در صورت رعایت آتش بس، تا 21 اکتبر عقب کشیدن تسلیحات را آغاز می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала