چین طی پنج سال آینده، سالانه 6 تا 8 نیروگاه اتمی خواهد ساخت

© AP Photo / Kyodo Newsچین طی پنج سال آینده، سالانه 6 تا 8 نیروگاه اتمی خواهد ساخت
چین طی پنج سال آینده، سالانه 6 تا 8 نیروگاه اتمی خواهد ساخت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین مطابق با برنامه پنج ساله 13 ـ ام خود که در سال 2016 آغاز می شود، 500 میلیارد یوآن معادل 78.7 میلیارد دلار برای پیشبرد صنعت انرژی اتمی خود سرکایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش روزنامه China Times در روز سه شنبه ، برنامه پنج ساله جدید در بهار سال آینده در اجلاس سالانه مجلس سراسر نمایندگان مردم چین به تصویب خواهد رسید.
جوی دالی (Zhou Dali)، معاون مدیر مرکز مطالعات انرژی چین روز پنج شنبه به نشریه Global Times اطلاع داد که ممکن است چین تعداد زیادی نیروگاه اتمی بسازد.
وی افزود:" چین می تواند به فناوری های پیشرفته و تجارب پرارزش خود افتخار کند. به این دلیل قادر است تعداد زیادی نیروگاه اتمی بسازد". جوی دالی علاوه بر این خاطرنشان ساخت موقعیت جغرافیایی چین برای اجرای طرح های هسته ای بسیار مناسب است.
به گزارش China Times، چین تا سال 2020 ، ظرفیت نیروگاه های خود برای تولید برق را به 58 گیگا وات خواهد رساند که سه برابر بیشتر از سال 2014 است. در نظر است تا سال 2030 ، 110 نیروگاه اتمی راه اندازی شده و به این ترتیب چین از این لحاظ از آمریکا جلو بزند.
طبق گزارش اتحادیه انرژی اتمی چین، 25 نیروگاه اتمی در این کشور در حال کار و 26 نیروگاه اتمی دیگر در دست احداث هستند.
طبق اطلاعات جامعه هسته ای اروپا (ENS)، در حال حاضر چین از لحاظ تولید انرژی اتمی پس از آمریکا ، فرانسه، ژاپن و روسیه در مکان پنجم قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала