هواپیما های روسی سوخو34 اعزامی به سوریه مجهز به شبکه متحده اطلاع رسانی هستند

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovهواپیما های روسی سوخو34 اعزامی به سوریه مجهز به شبکه متحده اطلاع رسانی هستند
هواپیما های روسی سوخو34 اعزامی به سوریه مجهز به  شبکه متحده اطلاع رسانی هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیما های سوخو ـ 34 روسیه که در عملیات بمباران مواضع داعش در سوریه شرکت دارند مجهز به شبکه متحده اطلاع رسانی (Network-centric) بوده و می توانند بدون استفاده از مرکز زمینی مختصات اهداف را به یکدیگر متقل کنند. این مطلب را یک منبع نظامی دبپلماتیک در مسکو به خبرگزاری "تاس" اعلام کرد.

طبق دکترین نظامی warfare Network-centric که در سالهای 90 میلادی در آمریکا تدوین شده، پیروزی بر دشمن از طریق برتری در زمینه اطلاع رسانی حاصل می شود و برای نیل به آن یگان ها و ماشین های نظامی و نظامیان در چارچوب یک شبکه متحده اطلاع رسانی متحد می شوند.
منبع خبرگزاری "تاس" خاطرنشان کرد هواپیما های سوخو34 مجهز به سامانه های ارتباطی ТКС-2М هستند که با استفاده از آنها می توانند بدون استفاده از مرکز زمینی مختصات اهداف را بطور اتوماتیک و مستقیم به یکدیگر منتقل کنند.
منبع افزود:" علاوه بر این هرگونه تغییر اوضاع بطور آنلاین به هواپیما های دیگر و همچنین مراکز ارتباطی در زمین منتقل می شود و این امکان می دهد هواپیما ها بطور ضربتی به اهداف دیگر سوق داده شده و ماموریت آنها وابسته به اوضاع تاکتیکی تغییر کند".

خلبان روسی قبل از پرواز در کنار هواپیمای خود در سوریه - اسپوتنیک ایران
تدارکات هواپیماهای روسی برای پرواز از پایگاه "حیمیم" در سوریه
 منبع افزود چنین سیستمی همچنین امکان استتارعملیات نیروی هوایی را افزایش می دهد چون فقط یک هواپیما می تواند رادار خود رابرای پیدا کردن اهداف روشن کند.
سامانه های ارتباطی ТКС-2М کاملا خودکار عستند و در برابر پارازیت ها نیز مقاوم و مصون هستند. روسیه از 30 سپتامبر حملات هوایی دقیق خود را به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است. به گزارش وزارت دفاع روسیه هواپیماهای روسی طی روزهای اخیر دهها هدف از جمله کارخانه های تولید مواد منفجره، مقر های فرماندهی و انبارهای مهمات تروریست ها را بمباران کرده اند. اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند.
ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تائید کرد که حملات هوایی فقط علیه گروه های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها معارضان یا افراد غیر نظامی نیست. به گفته آقای حداد، ارتش سوریه درباره مختصات محل های استقرار تروریست ها، اطلاعات دقیق در اختیار دارد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала