آمریکا می خواهد بداند داعش از کجا این همه جیپ تویوتا به دست آورده است

© Photo / Screenshotآمریکا می خواهد بداند داعش از کجا این همه جیپ تویوتا به دست آورده است
آمریکا می خواهد بداند داعش از کجا این همه جیپ تویوتا به دست آورده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آمریکا از شرکت تویوتا پرسیدند داعش چگونه توانسته چنین تعداد زیاد جیپ و وانت بیابانگرد ساخت این شرکت را خریداری کند.

به گزارش نشریه ABC News ، شرکت ژاپنی در پاسخ گفت از روش های مورد استفاده تروریست ها برای خریداری چنین تعداد زیاد جیپ و وانت بیابانگرد خبر ندارد.
اد لوئیس، مدیر روابط عمومی تویوتا اعلام کرد این شرکت اطلاعاتی درباره شبکه های صادرات خودروهای خود به خاور نزدیک و تشریفات مربوطه را در احخیار آمریکا گذاشته و گفت تویوتا از مقررات سخت گیرانه پیروی می کند که طبق آنها فروش خودرو به افرادی که ممکن است از آنها برای اهداف نظامی یا فعالیت تروریست استفاده کند، مجاز نیست. وی خاطرنشان ساخت این شرکت ژاپنی در سال 2012 صادرات خود را به سوریه رسما قطع کرده است.
گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی دارای تعداد زیادی جیپ و وانت بیابانگرد تویوتا با مارک های Toyota Hilux، Toyota Tacoma و Toyota Land Cruiser است که از آنها در عملیات رزمی خود استفاده می کند.
داعش پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала