داعش می خواهد آمفی تئاتر روم باستان را در پالمیرای سوریه منفجر کند

© AFP 2023 / Joseph Eidداعش می خواهد آمفی تئاتر روم باستان را در پالمیرای سوریه منفجر کند
داعش می خواهد آمفی تئاتر روم باستان را در پالمیرای سوریه منفجر کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تروریست های عضو گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) آمفی تئاتر دوره روم باستان در شهر پالمیرا، واقع در استان حمص سوریه را بمب گذاری کرده اند.

علی القائم، معاون وزیر فرهنگ سوریه روز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری "ریانووستی" گفتک" این خبر درست است. چند نفر از ساکنان مورد اعتماد پالمیرا این را به ما گفتند. داعش آمفی تئاتر را بمب گذاری کرده است. داعشی ها می دانند که نیروهای سوری نمی توانند به آثار تاریخی حمله کنند".
داعش پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
روسیه از روز چهارشنبه گذشته حملات هوایی دقیق خود را به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است. به گزارش وزارت دفاع روسیه هواپیماهای روسی کارخانه های تولید مواد منفجره، مقر های فرماندهی و انبار های مهمات تروریست ها را بمباران کرده اند. اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала