قیمت گروگان ها

© AP Photoشبه نظامیان کشور اسلامی ( داعش)در عراق
شبه نظامیان کشور اسلامی ( داعش)در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دختری برای سنگباران و یا برده جنسی.

آدمی برای فروش و یا اعدام…دختری برای سنگباران و یا  برده جنسی…مذاکرات اجباری عراقی ها با نمایندگان  « کشور اسلامی»  برای  نجات دختران و پسران  خود که توسط  شبه نظامیان  «داعش» ربوده شده اند   فوق العاده دشوار است.

آژانس خبری « سپوتنیک»  مطلب  جالبی در باره « قیمت آدمها»   که توسط  سازمان تروریستی  « کشور اسلامی» (داعش) در بازارهای  برده فروشی  در عراق و سوریه  اعلام شده، منتشر کرده است. بعلاوه « سپوتنیک» در باره خطراتی که  مذاکره کنندگان با آنها مواجه می شوند تعریف می کند.  مذاکره کنندگان با  دادن وجه گروگان می توانند با خطر مرگ  و یا از دست دادن پول بدون آزادی  گروگان ها روبرو  شوند.

با ارزش ترین گروگان ها زیر زمین نگه داشته می شوند.

با ارزش ترین   زندانی های عراقی  در زندان هایی حبس هستند  که  شهر های  واقعی زیر زمینی اند و در شهر « انبار» در غرب عراق  قرار دارند. در ازای این زندانیان  تا 120 هزار دلار  درخواست می شود. ابو کریم  یکی از ساکنان  « انبار»  به  خبرنگار « سپوتنیک» گفت که  شبه نظامیان  «کشور اسلامی» مردان و نوجوانان و افراد مسن را  که بی دلیل دستگیر کردند در عوض  باج های هنگفت به خانواده هایشان برمی گردانند. به گفته وی گران ترین گروگان 120 هزار دلار قیمت دارد که در غیر اینصورت شبه نظامیان  تهدید می کنند  زندانی را  اعدام خواهند کرد.  وی در توضیح گفت که  قیمت متوسط زندانیان در زندان زیر زمینی  «داعش»  در شهر « انبار»  بین 20 تا 30 هزار دلار است.

مذاکرات فقط با زنان انجام می شود.

درخواست اصلی  شبه نظامیان « کشور اسلامی»  آن است که  وجه پرداختی در ازای آزادی گروگان ها باید توسط زنان  به محل مقرر برده شود.  فقط مادران و یا زنان می توانند پسران و  شوهران  خود را نجات بدهد و  به محل از قبل تعیین شده  با یکی از فرماندهان صحرایی « کشور اسلامی»  بروند. رحیم  الانباری  یکی دیگر از ساکنان شهر « انبار» در ادامه  صحبت خود تعریف کرد  که نمی توان از زنان برای مذاکرات  استفاده کرد.  این شرط  اجرا نمی شود. از اینرو احتمال اعدام  گروگان  وجود دارد.  به گفته رحیم متأسفانه  هر روز در شهر های « الفلوجه»  و « الرمادی» و « انبار»  این اتفاقات رخ می دهد.  هزاران عراقی  در شهر« انبار» اسیر و در زندان های «داعش»  بر طبق حکم «  دیوان الحساب» (یکی از انواع  دادگاه شرعی)  زندانی هستند. آنها را متهم به اتهامات کاذب و دروغینی کرده اند  که هیچگونه ارتباطی با زندگی  معاصر ندارد.  بعضی از آنها بیش از 6 ماه و حتی یکسال در این زندان ها حبس هستند.

نجات یزدی ها

 نجات زنان  یزیدی  (یکی از ادیان شمال عراق) از اسارت و یا بردگی جنسی  شبه نظامیان « کشور اسلامی»  هر چه دشوارتر می شود.  آنها در  خطرناک ترین  مناطق  مرز  عراق و سوریه زندگی می کنند.  فقط شجاع ترین   افراد  برای نجات آنها تلاش می ورزند. ابو شجاع  یکی از آنهاست. او در باره بازگرداندن  زنان و کودکان  یزیدی  تعریف کرد که آنها را در  شهر « الرقه» در  شمال سوریه  و « موصل» عراق  زندانی کرده بودند. وی برای خبرنگار « سپوتنیک» تعریف کرد  که اگر  هدف « آزادی  یزیدی ها از اسارت  در  نواحی خطرناک باشد ، این کار مرحله به مرحله  انجام می شود و قیمت  آنها از  4 تا 7 هزار  دلار است.  راه دیگر  خرید  زنان عراقی و فرزندانش  برقراری تماس با  صاحب «داعشی» اوست. در اینصورت قیمت وجه پرداختی به  شبه نظامیان برای آزادی  زنان و فرزندانش می تواند تا 30 هزار دلار افزایش یابد».  در اینگونه موارد داعشی ها  درخواست می کنند ابتدا پول از طریق  شخص مورد اعتماد پرداخت شود که گاهی او را نیز می کشند  و اسیران را هم آزاد نمی کنند.

قیمت نجات

عراقی  های ساکن انبار، برای  نجات جان خود و یا ترک شهر مجبور هستند به شبه نظامیان « کشور اسلامی» باج بپردازند.  آنها می توانند به  مناطق امن تر فرار کنند و در  اردوگاههای چادری ساکن شوند.  سنی های عراق برای نجات جان خود از 200 تا  2000 دلار به «داعشی» ها   پرداختند.  منیر سعید پناهجو  در مصاحبه با خبرنگار « سپوتنیک» این گفته ها را مورد تأیید قرار داد  و گفت که  هم اکنون انتقال خانواده از « الرمادی» و « الفلوجه»  غیرممکن است. شبه نظامیان  فقط با توجه به وضعیت سلامتی  و  تحت مسئولیت  فرمانده «داعشی»  اجازه خروج مردم از شهر را می دهند و اگر آنها به شهر برنگردند شبه نظامیان  مطابق با توافق های قبلی  می توانند خویشاوندان آنها را  به قتل برسانند  و خانه آنها را منفجر کنند.  در  « موصل» و « الحویجه»  در استان « نینوا» و « کرکوک» در شمال عراق که بیش از یکسال است  سازمان تروریستی « کشور اسلامی» (داعش) حکومت می کند وضع همینطور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала