باغ وحش نظامی

© East News / UIG / Auscapeخفاش استرالیایی
خفاش استرالیایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ملکه اولگااز کبوتران برای به آتش کشیدن شهر « درولیان» استفاده کرد.

در سراسر جهان هرازگاهی  ایده  استفاده از  جانوران مختلف برای اهداف نظامی   ظاهر می شود. تا به امروز سگ یگانه  نمونه است.  اما این موضوع مانع از آن نمی شود  که علاقمندان  هنر نظامی را به دیگر جانوران بیاموزند.

تازه ترین نمونه  — ماجرای آموزش راکون توسط  نظامیان اوکراین است.  بر طبق گزینه دیگر  راکون هایی  که در آینده متولد خواهند شد باید  کشف مواد منفجره را بیاموزند.  تا خبرنگاران به انتشار این خبر مشغول بودند، جانورشناسان  سعی کردند  توضیحی در اینباره ارائه بدهند.  معلوم شد حس شامه  راکون ضعیف است و بسختی  رام می شود. تنها نمونه راکون  در حال شستشو، راکون سیرک  است. او قبل از غذا حتی پاک ترین غذا را اول می شوید.  البته می توان  توجه راکون را با غذا جلب کرد.

 ناتالیا بازارکینا  متخصص ارشد  انجمن دفاع از جانوران مسکو در این خصوص گفت:  راکون ها بسختی رام می شوند.  راکون ها را نمی توان با کمک غذا آموزش داد. این کاری بسیار سخت و طولانی است.  به نظر من آنچه در باره راکون  نظامی می گویند  غیر واقعی است.  اگر راکون بتواند  چیزی  را جا سازی کند، زنده بماند و  برگردد، این کارها را برای  دریافت چیزی خوشمزه انجام می دهد.  ولی اگر جان خود را از دست بدهد، این کاری نادرست است، دیگر نه راکون و نه موشی باقی نخواهد ماند.

 بر خلاف سگ، راکون  همیشه به خاطر دریافت غذا انجام وظیفه نخواهد کرد.اشتهای او ارتباط زیادی با فصل سال دارد، در بهار  گرسنه است و در تابستان توجه چندانی به غذا نمی کند.  ولی می توان از  سگ های  راکونی استفاده کرد.  با درنظر گرفتن اینکه این  جانور وحشی است و از طرف رام کنندگان هنوز مورد  مطالعه خوب قرار نگرفته است ، مسائل زیادی باقی می ماند.

 در باره هر جانوری که صحبت شود باید  این موضوع درک شود که رام کردن و آموزش  جانور به چه خواهد انجامید.  می توان از خصوصیات  جانوران و یا پرندگان استفاده کرد و یا  مدت طولانی  و با لجاجت زیاد  اجرای دستورات ویژه را به جانوران آموخت.

آندری نئورونوف رفتار شناس در این خصوص گفت: از جانوران مختلفی می توان به اشکال متفاوت  بطور منفعلانه استفاده کرد. اگر آژیر خطر در موزه ها قطع شود، می توان از  خفاش  برای  سرقت موزه ها استفاده کرد.  استفاده فعالانه  - یعنی رام کردن و آموزش  که بمراتب سخت تر است.  استفاده منفعلانه — همان استفاده از  سگ هستند.  آنها را بطور خاصی  آموزش نمی دهند.  در   نقاط داغ  سگ های   جا مانده را  جمع می کنند و به آنها غذا می دهند، همین کار کافیست که سگ دستورات را اجرا کند.

 استفاده از جانوران و یا پرندگان  برای  رسیدن به  اهداف معین  در طول تاریخ جهانی  انجام شده است.

یوگنی آبیزوف  جانورشناس  در این خصوص گفت: تاریخ  استفاده از  جانور توسط انسان به  قرن دهم برمی گردد.  ماجرای مشهور  ملکه اولگا که از کبوتران برای به آتش کشیدن شهر « درولیان»  استفاده کرده بود. سپس این داستان را  به ویکینگ ها  نسبت دادند — آنها نیز از پرندگان برای به آتش کشیدن شهرها استفاده کردند.  قبلا از  جانوران در روم باستان استفاده می شد.  استفاده از اسب برای کشیدن کالسکه ها و غیره.

 با وجود اینکه فقط سگ، اسب و کبوتر توانستند در  امور نظامی جایی برای خود دست و پا کنند،  انسان  در تلاش است تا  نمایندگان  جدید دنیای جانوران  را در حل و فصل مسال  خود در میدان نبرد بکار گیرد.  از اینرو هیچ جای تعجب نیست که هرازگاهی  ایده موشک تحت  هدایت کبوتر ، موشهای  تغییر یافته ژنتیکی  خنثی کننده موادمنفجره و خفاش های حامل بمب  در  اخبار ظاهر می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала