کارشناس آمریکایی سخنرانی پوتین درسازمان ملل را پیروزی ژئوپلتیک نامید

© Sputnik / Sergey Guneyev/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناس آمریکایی سخنرانی پوتین درسازمان ملل را پیروزی ژئوپلتیک نامید
کارشناس آمریکایی سخنرانی پوتین درسازمان ملل را پیروزی ژئوپلتیک نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یان برمر (Ian Bremmer)، بنیانگذار و رئیس شرکت مطالعاتی و مشورتی آمریکایی Eurasia Group سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در 70 ـ مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک را پیروزی بزرگ استراتژیک نامید.

برمر در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی Corriere della Sera ضمن بررسی پیشنهادات مطرح شده در سخنرانی روز دوشنبه روسای جمهور روسیه و آمریکا از تریبون سازمان ملل متحد،اظهار داشت:"امروز پوتین پیروز شد. این واقعا پیروزی بزرگ استراتژیک است". به گفته این کارشناس سیاسی معروف آمریکایی، موضع کاخ سفید درباره غیر ممکن بودن ادامه حکومت بشار اسد با در نظر داشتن صحبت های قبلی آمریکایی ها درباره باصطلاح "اقدامات وحشیانه" رئیس جمهور سوریه قابل درک است.
برمر افزود:" اما پوتین متحد خود را که موضع وی پس از ورود نظامیان روسی به سوریه واقعا بطور محسوس تقویت شده، تسلیم نمی کند.من فکر نمی کنم که در این شرایط بتوان درباره استراتژی واقعا مشترک سخن گفت… از سوی دیگر آمرکایی ها در خاور نزدیک خلا باقی گذاشته اند و اکنون پوتین این خلا را پر کرده و در توضیح می گوید اگر این کار را نکند، داعش به این سوراخ رخنه می کند".
روزنامه ایتالیایی Corriere della Sera در مطلب اصلی خود در روز سه شنبه توجه فراوان جهانیان به سخنرانی ولادیمیر پوتین و پیشنهادهای سیاسی روسیه را خاطرنشان می سازد. تاین رزونامه می نویسدک"پوتین با بازگشت به مرکز بازی دیپلماتیک تلاش های ایالات متحده برای منزوی کردن روسیه از طریق اعمال تحریمات را با شکست مواجه کرد".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала