رسانه: همکاری با روسیه در حل مساله سوریه برای آمریکا دارای اهمیت حیاتی است

© AFP 2023 / Joseph Eidروسیه ، بشار اسد را با نارنجک اندازها و نفربرها تقویت می کند
روسیه ، بشار اسد را با نارنجک اندازها و نفربرها تقویت می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه بریتانیایی "فایناشنال تایمز" در شماره امروز خود می نویسد همکاری با روسیه برای حل و فصل بحران سوریه برای ایالات متحده آمریکا دارای اهمیت حیاتی است.

در مقاله منتشره در این روزنامه گفته می شود:" اگر یکی از طرفها، هدف نهایی خود را به عنوان شرط مقدماتی مطرح کند، مذاکرات صلح به ندرت با موفقیت روبرو خواهد شد. به این دلیل همکاری با پوتین دارای اهمیت حیاتی است".
به نوشته "فایناشنال تایمز"، "سرنوشت سوریه و همچنین ثبات در خاور نزدیک و احتمالا اتحادیه اروپا" مطرح است. ادامه خط مشی فعلی در رابطه با سوریه "غیر قابل بخشش" است. روزنامه بریتانیایی خاطرنشان می سازد:"در صورت ادامه درگیری در سوریه برای دو سال دیگر، این کشور به ناحیه درگیری های مسلحانه دائمی تبدیل خواهد شد. در اینصورت اروپا دچار ذهنیت منطقه تحت محاصره شده ،کشورهای همجوار به تدریج غیر قابل کنترل خواهند گردید و آخرین امید های بهارعربی از دست خواهند رفت ".
"فایناشنال تایمز" در ادامه می نویسد درس های لیبی و عراق برای واشینگتن بسیار واضح هستند. یگانه گزینه در وضع فعلی "برگزاری مذاکرات بین دمشق و گروه های معارض بدون شرکت گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) و جنبش افراط گرای جبهه نصرت تحت نظارت آمریکا و روسیه است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала