سخنرانی روحانی در اجلاس توسعه پایدار: ما همگی در یک کشتی نشسته ایم

© AP Photo / Vahid Salemiسخنرانی روحانی در اجلاس توسعه پایدار: ما همگی در یک کشتی نشسته ایم
سخنرانی روحانی در اجلاس توسعه پایدار: ما همگی در یک کشتی نشسته ایم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رییس جمهور ایران طی سخنرانی در اجلاس توسعه پایدار در مقر سازمان ملل متحد در نیو یورک اعلام کرد بدون همکاری گسترده در سطوح مختلف ملی، منطقه ای و بین المللی، دست یافتن به "اهداف توسعه پایدار" در جهان ناممکن است.

به گزارش خبرکزاری "ایرنا"، روحانی تصریح کرد: مشکلات محیط زیست به ما انسان های کره زمین آموخته است که همگی در یک کشتی نشسته ایم و بدانیم که هر آن چه دیگران انجام می دهند بر سرنوشت ما نیز مؤثر است و نمی توان صرف نظر از این که دیگران چگونه زندگی می کنند، به امنیت و آسایش خود دل بست. بدون همکاری گسترده در سه سطح ملی، منطقه ای و بین المللی، دست یافتن به "اهداف توسعه پایدار" بسیار دشوار است. این همکاری باید ملهم از آگاهی ناشی از سرنوشت واحد و تعهد مشترک در قبال مسئولیتهای مهم انسانی باشد".
وی گفت: " دستیابی به آرمان های توسعه پایدار بعد از سال 2015 بدون لحاظ کردن مسئولیت کشورها و سهم آنها در پیدایش وضعیت فعلی محیط زیست ناممکن است و به مناقشه ای بی حاصل می انجامد".
رییس جمهور ایران با اشاره به این که حصور توافق هسته ای میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک شرایط مساعدی برای همکاری های منطقه ای و بین المللی از جمله در زمینه محیط زیست فراهم کرده، اطمینان داد ایران در سایه روابط سازنده با دیگر کشورها و همکاری فناورانه، انتقال دانش و مشارکت در فعالیت های علمی مشترک، سهم خود را در ساختن جهانی پایدارتر و مصون تر از تهدیدهای محیط زیستی ایفا خواهد کرد.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران روز شنبه در اجلاس توسعه پایدار در مقر سازمان ملل متحد در نیو یورک سخنرانی کرد.
هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دوره ای از ماه سپتامبر سال 2015 تا ماه سپتامبر سال 2016 برگزار می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала