تغییر برخورد غرب به بشار اسد دررابطه با شکست سیاست آمریکا در سوریه

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر تغییر برخورد غرب به بشار اسد دررابطه با شکست سیاست آمریکا در سوریه
تغییر برخورد غرب به بشار اسد دررابطه با شکست سیاست آمریکا در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا دارد درک می کند که استراتژی واشینگتن در مبارزه با داعش دارد با ناکامی روبرو می شود.

وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرده که با وجود میلیون ها دلاری که برای آموزش و تسلیح معارضان سوری خرج شده، اکنون حداکثر پنج نفر از انها در نبردها با داعش شرکت دارند.
ژنرال جان آلن که سال گذشته به عنوان فرمانده نیروهای مسلح ائتلافی در مبارزه با داعش منصوب شد، بتازگی از سمت خود کنار رفت. طبق گزارش های دریافتی این ژنرال از جریان نبردها با داعش راضی نیست.
محمد دحیر، فرمانده گروه معارضان آموزش دیده توسط آمریکا نیز از سمت خود کنار رفته و عملیات آمریکا را شکست خورده نامیده است. همزمان با بر باد رفتن امیدها، روحیات در خود آمریکا و اروپا نیز تغییر کرده است. غربی ها که قبلا در جواب تمام پرسش ها درباره سوریه می گفتند نمی توان با اسد سرو کار داشت و باید از وی خلاص شد، حالا با انعطاف تر شده اند.
فیلیپ هموند، وزیر خارجه بریتانیا آمادگی غرب را "برای بحث با روسیه ، ایران و دیگر کشور ها درباره امکان برقراری دوره کوتاه مدت در سوریه گذار تحت نظارت بین المللی" اعلام کرده است.
سباستین کورتس، وزیر خارجه اتریش گفت:" من اسد را بخشی از حل و فصل درازمدت مساله سوریه نمی دانم اما وی در حال حاضر باید بطور مشخص در مذاکرات شرکت کند".
جان کری، وزیرخارجه آمریکا اظهار داشت که طبق باور عمیق وی مساله سوریه باید از راه سیاسی و از طریق مذاکرات حل شود.
جان کری اعلام کرد آمریکا آماده" آغاز فوری بحث با روسیه است" تا استراتژی مشترک مبارزه با داعش تدوین شود.
ماکس آبرامس، استاد علوم سیاسی دانشگاه بوستون آمریکا اعلام کرد:" رروسیه می بیند که چگونه این تروریست ها برای تصرف دمشق تلاش می ورزند و با در نظرداشتن درس های تغییر رژیم ها در عراق و لیبی عنلاا اعلام می کند که اجازه رخ دادن چنین وضعی را نخواهد داد".
بنابه شواهد موجود ائتلاف ضد داعشی در رابطه با شکست استراتژی واشینگتن در مبارزه با داعش حالا آمادگی بیشتری برای شنیدن پیشنهادات جدید برای حل و فصل بحران سوریه آمادگی بیشتری دارد.
گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
هواپیماهای ائتلاف ضد داعشی به رهبری آمریکا بطور منظم مواضع این گروه تروریستی در عراق و سوریه را بمباران می کنند. این عملیات در عراق با اجازه دولت این کشور اما در سوریه بدون توافق با دمشق صورت می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала