رقابت جنگنده ها

© AP Photo / Ted S. Warrenجنگنده آمریکایی اف - 22
جنگنده آمریکایی  اف - 22 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیماهای آمریکایی در نبرد هوایی ضعیف هستند.

به نوشته « نشنل اینتِرِست» جنگنده — بمب افکن آمریکایی نسل پنجم« اف-35»  اصل و اساس پارک  جنگنده های  تاکتیکی  نیروی هوایی آمریکا را تشکیل  خواهد داد، اما بعید است که بتواند  تمام انتظارات محوله را برآورد.

 پنتاگن قصد دارد از « اف —35»  به عنوان جنگنده  ما فوق  مانوردهی  استفاده کند، اما ایفای این نقش هرگز  برای آن در نظر گرفته نشده بود. « اف —35»  فقط یک جنگنده — بمب افکن  با سیستم قوی  دفاع از خود  در نبرد هوایی است.  در این رابطه، روسیه حساب خود را بر مدرنیزه کردن  گزینه « سو —27» چند منظوره»  بنا می کند  که بخش اصلی  پارک جنگنده های این کشور را تشکیل  خواهد داد.  جنگنده « سو —35» آینده دارترین نوع جنگنده است که از بهترین فناوری هوایی ، موتور  و بدنه در ساخت آن استفاده شده است.

 « رفتار 4 جنگنده « اف-35» در زمان برخورد با  گروهی از 4 «  سو —35» چگونه خواهد بود؟ آنها جهت پرواز خود را تغییر داده و « اف —22» (  راپتور، جنگنده چند منظوره  نسل پنجم آمریکایی)  و « اف — 15 اس (« عقاب» ،  جنگنده    نسل پنجم آمریکایی) را به کمک فرا خواهند خواند که برای کسب برتری در هوا در نظر گرفته شده است و« اف —35» ها به پرواز خود برای  حمله به هدف ادامه خواهند داد».

اگر جنگنده های « اف —35»  با جنگنده های « سو —35» تنها می ماندند ، آنها می توانستند با حداکثر استفاده از  بهترین خصوصیات خود و  استتار کمبودهای خود نجات یابند.  از جمله « اف —35» ها می توانستند از  امتیازات فناوری  « استلس» استفاده کننده و نامرئی شوند  و بدون  شرکت در نبرد هوایی — که هواپیماهای آمریکایی  در آن ضعیف هستند —  خود را نجات بدهند.

جنگنده های « اف —35» فاقد  مانوردهی  « اف —22 راپتور»  هستند  و بمراتب  آهسته تر و در سطح پایین تری پرواز می کنند.  اگر « اف —22» براحتی می تواند  محل و زمان ورود به نبرد هوایی را انتخاب کند، « اف —35» فاقد چنین  امکانی است  و می تواند فقط  نسبت به خطرات  از طرف  هواپیماهای  مدرن تر دشمن  واکنش نشان بدهد.  « اف —22» می تواند  با  سرعت  مافوق صوت  بالای 1,8 ماخ (بدون پس سوز)دست به جابجایی بزند،  در  حالی که سرعت  « اف —35»  از 1,6 ماخ (با استفاده از پس سوز)  بالاتر نمی رود.

بعید است اگر گزینه دیگری وجود داشته باشد  فرماندهی متحده  مرکزی  نیروهای  مسلح آمریکا  انجام عملیات کسب برتری در هوا  را به  « اف —35» محول کند.  اما با توجه به پارک کوچک « اف —22» و  کاهش پارک « اف-15 اس» ، نیروهای مسلح  آمریکا  مجبور  به انجام چنین کاری خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала