دیدار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه

© AFP 2023 / Hector Guerreroدیدار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه
دیدار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، آقای امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون مذکور روز گذشته با آقای ولادیمیر چوروف رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین به تبادل تجربیات و تشریح ساختارهای برگزاری انتخابات دو کشور پرداختند و بر تداوم همکاری دراین زمینه تاکید نمودند.
آقای ولادیمیر چورف رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه مشترکات متعدد بین ایران و روسیه را یادآور شد و روابط مبتنی بر حسن همجواری ، تفاهم متقابل و تمایل به گسترش همه جانبه روابط را با ارزش و قابل توجه دانست و بر ضرورت تقویت این مناسبات تاکید کرد.
آقای امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تجربه جمهوری اسلامی ایران در برگزاری دهها انتخابات در سطوح مختلف شوراهای شهری ، مجلس شورای اسلامی ، ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری ، نظام جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر آراء مردم ذکر کرد که در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره بر این اساس تداوم و تحکیم یافته است.
دکتر سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به رویکردهای نزدیک ایران و روسیه به مسائل و حوزه های مختلف ، همکاری و تبادل نظر بین مسئولین و کارشناسان کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه و نهادهای ذیربط ایرانی بویژه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی را مفید ارزیابی کرد.
هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که روز دوشنبه وارد مسکو شده، قرار است در سفر چهار روزه خود در زمینه گسترش روابط پارلمانی و بررسی ابعاد همکاری ها در این بخش با مقام های دومای روسیه و همتایان خود مذاکره کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала