کشف آسیب پذیری

© Sputnik / Grigoriy Sisoevاسمارت فون Apple iPhone 6
اسمارت فون Apple iPhone 6 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هکر براحتی می تواند به عکس و فهرست تماس ها دسترسی پیدا کند.

 به گزارش پورتال iDownloadBlog در سیستم عامل  Apple iOS 9 نقصی کشف شده است  که باعث نادیده گرفتن قفل صفحه نمایش و دسترسی به  اطلاعات  اسمارت فون می شود.

از جمله  یک هکر بالقوه می تواند  براحتی به  عکس ها  و  فهرست  تماس ها  دسترسی  پیدا کند، حتی اگر  اسمارت فون  باکدهای عبور  و یا Touch ID محافظت شده باشد. فایل های دیگر  مانند ویدئو و پیامک ها  با این مشکل روبرو نیستند.

فرایند قفل  اسمارت فون از  چند گام  ساده تشکیل شده است.  هکر پس از تلاش باز کردن آن با امتحان  رمز عبور،  تعامل با  دستیار کمکی « صوتی» Siri و دیگر کارها فایل  « پیامک» را باز می کند و می تواند  به تمام اطلاعات مربوط به  تماس های دارنده اسمارت فون دسترسی پیدا کند.  بخش « اطلاعات تماس»بنوبه خود راه به گالری عکس  برای انتخاب کاربر را می گشاید.  بدین ترتیب امکان دسترسی  به عکس های حفظ شده در  اسمارت فون ممکن می شود.

کاربر می تواند  با غیر فعال کردن دسترسی به  صفحه نمایش قفل شده  در بخش تنظیمات از اطلاعات  خود محافظت کند.  پورتال با گزارش آسیب پذیری  اسمارت فون  قصد دارد  این مسأله را به اطلاع « اپل»  برساند تا شرکت فوق الذکر  به حل این مشکل بپردازد.

شانزدهم ماه سپتامبر  گزینه جدید  سیستم عامل iOS 9 برای کاربران

iPhone,  iPad   و   iPod touch قابل دسترسی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала